بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
تدبیر24 :اين روزنامه تيتر نخست را به عنوان خيز «اميد» براي فتح هيئت رئيسه، اختصاص داد و آورد: مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار شد و رقابت بين 173 نامزد در 55 حوزه انتخابيه براي تصاحب 68 كرسي در بهارستان به پايان رسيد. اصلاح‌طلبان (ليست اميد) كه در دوره اول انتخابات 73 كرسي بهارستان را از آن خود كرده بودند و مهمتر از همه پيروز قاطعانه رقابت در تهران شده بودند در دور دوم 36 كرسي ديگر را تصاحب كردند تا برخلاف دوره نهم مجلس كه به تعداد حدنصاب براي تشكيل فراكسيون نرسيده بودند، در مجلس دهم 119 نفر باشند؛ گفته مي‌شود كه برنامه اصلي اين مجموعه از نمايندگان اصلاح‌طلب در مجلس آينده تشكيل فراكسيوني تحت عنوان«اميد» و سپس ائتلاف براي رسيدن به هيات رئيسه مجلس خواهد بود. بدون شك نيز مدعي اصلي رياست اين فراكسيون نيز به چهره اصلي جريان اميد در انتخابات خواهد بود كه از اين حيث محمدرضا عارف محبوب‌ترين چهره انتخابات مجلس دهم بيشترين شانس را براي رياست فراكسيون اميد دارد. شايد همين واقعيت نيز بهانه‌اي باشد تا برخي محمدرضا عارف را يكي از مدعيان اصلي رياست مجلس بر شمارند و براي اثبات ادعاي خود سرنوشت لاريجاني در مجالس هشتم و نهم را يادآور شوند.
روزنامه روزان با انتخاب عنوان حساب‌ هاي مشكوك زير ذره ‌بين دولت، نوشت: رسانه‌هاي منتقد دولت هر روزمنتظر بهانه‌اي جديد هستند تا به حاشيه‌سازي بپردازند. آخرين سوژه آنها نيز انتشار يك خبر مالياتي بود. خبري نه چندان كوتاه و نه حتي جديد؛ «آغاز سركشي دولت به حساب‌هاي بانكي». روز گذشته برخي رسانه‌ها به گونه‌اي اين خبر را منتشر كردند كه گويي دولت روحاني به يكي از خط قرمزهاي خود پشت كرده است. در همين حال روز گذشته دستورالعمل دسترسي مالياتي به حساب‌هاي بانكي منتشر شد. بخشنامه‌اي كه براساس مقرر شده در هر اداره كل سازمان امور مالياتي، يك يا چند گروه رسيدگي ويژه زير نظر يكي از رؤساي امور مالياتي تشكيل شده و رسيدگي به اطلاعات تراكنش‌هاي بانكي واصله، صورت پذيرد. اقدامي در راستاي اجراي قانون ماليات‌هاي مستقيم كه سال گذشته توسط نمايندگان مجلس نهم به تصويب رسيد.
پيروزي قاطع «ليست اميد» در اهواز، عنوان ديگر اين روزنامه است؛ در اين مطلب مي خوانيم: دور دوم انتخابات در 6 حوزه انتخابي استان خوزستان پس از يك هفته رقابت تنگاتنگ روز جمعه گذشته به پايان رسيد و پيروزي «ليست اميد»، شكست اصولگرايان را در اهواز رقم زد. همزمان با ورود به مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، نامزدهايي كه در دور اول اين انتخابات موفق به كسب اكثريت آرا براي ورود به بهارستان نشدند، به مدت يك هفته در 6 حوزه از جمله حوزه اهواز، حميديه، كارون و باوي، حوزه مسجدسليمان، لالي، انديكا و هفتكل، حوزه بهبهان و آغاجاري، حوزه آبادان و حوزه ماهشهر، بندرامام، اميديه و هنديجان به رقابت پرداختند و در اكثر شهرهاي خوزستان فضاي رقابتي بين دو جريان اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسيم شده بود.
روزنامه روزان با اشاره به عنوان براري به مدال طلا رسيد، آورد: آخرين روز از مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا 2016، در حالي برگزار شد كه وزنه برداران دسته 105 كيلوگرم به رقابت پرداختند. محمدرضا براري با ركورد مجموع 401 كيلوگرم قهرمان آسيا شد. وي در حركت يك ضرب با ركورد 180 كيلوگرم مدال برنز گرفت و در دوضرب با 221 كيلوگرم مدال طلا گرفت. كيا قدمي نيز با ركورد مجموع 376 كيلوگرم در رده چهارم آسيا ايستاد. وي در يك ضرب با 165 كيلوگرم پنجم شد و در دوضرب با 168 كيلوگرم چهارم شد.
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست عنوان هاي «خانم پرزيدنت در تهران»، «يورش هواداران مقتدي صدر به منطقه خضرا و اشغال پارلمان عراق»، «ناصر ايماني: اصلاح ‌طلبان هم بيشتر موافق لاريجاني هستند»، ««نيما ذاكر» كارگردان نمايش «مرگ»: نمايشي درقالب كمدي موقعيت» و «دولت دست از قيمت‌گذاري خودرو بردارد» را انتشار داد و در ستون يادداشت عنوان هاي «ادعاي اصولگرايان پس از شكست» به قلم صادق زيباكلام استاد دانشگاه و «شورا‌ها داراي اقتدار كافي نيستند» نوشته ولي الله شجاع پوريان فعال اصلاح ‌طلب را برجسته كرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها