تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
چرا پس از گذشت سال‌ها از انقلاب هنوز دولت و مجلس نمی‌توانند با استفاده از تجربه کشورهای مدرن و پیشرفته طوری از مردم مالیات بگیرند که هم دولت به حق خودش برسد و هم مردم به رضایت نسبی برسند؟
تدبیر24مهدی آیتی* - سازمان مالیاتی کشور با روش‌های قدیمی، کهنه و‌ گاه غیرقانونی به نحوی با مودیان و مردم مالیات دهنده برخورد می‌کند که جز نارضایتی عمومی چیزی در بر ندارد.
در طول سال‌های گذشته هنوز سازمان مالیاتی کشور نتوانسته برای اخذ مالیات مستقیم و غیرمستقیم از اشخاص حقیقی و حقوقی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و چه در بخش غیردولتی، قوانین، آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌ای تدوین کند که اخذ مالیات اولاً عادلانه باشد و ثانیاً بصورت روان و راحت و به دور از دیوان سالاری و کاغذبازی انجام شود.
امروز به غیر از اخذ مالیات از حقوق بگیران و کارمندان دولت که نوعی اخذ مالیات روان و سهل و بدون دغدغه برای مالیات دهنده‌ها می‌باشد سایر موارد اخذ مالیات همگی بدون استثناء موجب توهین به شهروندان و سردرگمی آن‌ها و اجحاف به ایشان و در پروسه‌های طولانی و مبهم و غیرشفاف موجب نارضایتی عمومی شده است.
چرا پس از گذشت سال‌ها از انقلاب هنوز دولت و مجلس نمی‌توانند با استفاده از تجربه کشورهای مدرن و پیشرفته طوری از مردم مالیات بگیرند که هم دولت به حق خودش برسد و هم مردم به رضایت نسبی برسند؟
دولتمردان باید بدانند که اکثر مردم با رضایت و طیب خاطر حاضرند مالیات عادلانه خود را در کمترین زمان ممکن و بدون گرفتاری و سرگردانی در رفت و آمد به حوزه‌های مالیاتی بپردازند و حال آنکه متاسفانه سازمان مالیاتی کشور هنوز هنر اخذ مالیات عادلانه را در پروسه روان و راحت و سریع نتوانسته طراحی کند و امروز نحوه اخذ مالیات از شهروندان نه تنها با رعایت کرامت انسانی نیست که توام با توهین به حقوق شهروندان است.

نماینده مجلس ششم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها