بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۶۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
تدبیر24:سعید زیباکلام استاد اصولگرای دانشگاه تهران و برادر صادق زیباکلام (استاد اصلاح طلب همین دانشگاه ) در نامه‌ای به رئیس‌ شورای شهر خواستار توضیحات درباره ابهامات به وجود آمده درباره واگذاری‌های املاک‌ شهرداری به افکار عمومی شد. بخش‌هایی از نامه را در زیر بخوانید:

این چه معنی دارد که شهردار تهران جناب آقای دكتر محمدباقر قالیباف رسماً و علناً اعلام می‌کند که: «تعاونی‌های دیگر که حتی زیر مجموعه شهرداری نبودند شهرداری بر اساس مقررات به آنها کمک کرده است». و سپس می‌گوید «تعاونی قوه قضاییه که بیش از پنج هزار نفر عضو دارد از این تخفیفات برخوردار شده است؟»

اين چه معنی دارد که شهردار تهران پای تعاونی قوه قضاییه را به میان می‌کشد؟ واقعاً جای سؤال ندارد كه چطور آقاي مهندس چمران انتشار نامه‌ی سازمان بازرسي كل كشور خطاب به شهرداري تهران را كه خواستار توضيحاتي پيرامون تعداد زيادي نقل و انتقالات املاك بيت‌المال به افراد شده است را «كوبيدن و هدف‌ قرار دادن افراد براي تحقق اهداف سياسي» اعلام مي‌كند؟

آقاي مهندس چمران
 انتشار نامه غيرمحرمانه يكي از اعتماد شده‌ترين نهادهاي حكومتي يعني سازمان بازرسي كل كشور، به نهاد حكومتي ديگر يعني شهرداري تهران را «خلاف انسانيت» اعلام مي‌كند و خواستار تعقيب قضايي ناشر آن نامه مي‌شود. آيا براي آقاي مهندس چمران آن نقل و انتقالات املاك خلاف نيست اما انتشار نامه بازرسي كشور بدون هيچ دخل و تصرف و قضاوت و اظهار نظري خلاف انسانيت است؟

آقاي مهندس چمران! 
در جايي فرموده‌ايد «اگر عليه هم حرف بزنيم مطمئن باشيد كه همه بازنده خواهيم بود». امكان دارد براي مردم تهران كه نماينده‌شان هستيد توضيح دهيد درباره چه حرف‌هايي صحبت مي‌كنيد و جمع مخاطبان شما كيانند؟

آقاي مهندس چمران! 
آيا شما درباره شوراي‌شهر تهران و روابط خود با شهرداري تهران حرف‌هايي داريد كه بايد از مردم تهران مخفي بماند؟

 آقاي مهندس چمران! 
فرموده‌ايد هدف اصلي «املاك نجومي» خواندن ماجراهاي شهرداري تهران، «پوشاندن مسأله فيش‌هاي حقوقي نجومي است». به فرض كه چنين باشد چرا شما از اين فرصت استفاده نمي‌كنيد تا پاك‌دستي مورد ادعاي خود و شهردار مورد حمايت خود را احراز كنيد و قلاده اتهام را سنگين‌تر از گذشته متوجه ويژه‌خواري‌هاي رانتي دولت تدبير و راستگويي كنيد تا از اين رهگذر آن پرونده سياه و ننگين به طور جدي‌تر و بدون توسل به طفره‌روي و دفع‌الوقت و توجيه و تأويل‌هاي مضحك دولت در دستور كار قوة قضاييه قرار گيرد؟

آقاي مهندس چمران! آيا قلب و وجدان شما آسوده و آرام است كه به عوض پاسخ به نامه سازمان بازرسي، نيت‌خواني کرده و خواستار برخورد قضایی هستید؟

آقاي مهندس چمران! آيا فكر نمي‌كنيد بهترين راه مطرح كردن جدّي و پيگيري علني چپاول‌هاي قانوني(!) بيت‌المال (موسوم به حقوق‌هاي نجومي) پاسخگويي شفاف و صريح و علني شهردار تهران به نامه سازمان بازرسي كشور است؟

آقاي مهندس چمران! آيا شيوه كار شما راه فراري براي غارت و چپاول هر چه بيشتر بيت‌المال توسط ساير شبكه‌هاي قدرت‌‌ ـ‌ ثروت فراهم نمي‌كند و آنها را جسورتر نمي‌كند؟

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها