تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۷۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
سیاست التهاب زدایی دولت تدبیر و امید که اوج آن در مذاکرات نفس گیر 2ساله با گروه( 1+5) به موافقتنامه چند جانبه جهانی برجام منتهی شد، تحرک دوباره ای را به حوزه اقتصادی جای جای کشورمان از جمله استان یزد بخشید.
تدبیر24 »هم اینک برجام اثرات خود را در جهت بخشی تحول گرایانه خود با فاصله گرفتن از فضای قبلی رکود حاکم بر شاخص های اقتصادی در استانهای مختلف از جمله استان کویری یزد نشان داده و بازگشت دوباره امید به تحرک و پویایی پایدار به شریانهای اقتصادی این استان با قابلیتهای ویژه را در پی داشته است.
حضور نمایندگان شرکت های سرمایه گذار خارجی از یکسو و اقدامات اصولی و اثرگذار در شتاب بخشی به روند کارگاههای تولیدی بزرگ و کوچک با ایجاد کار گروههای ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای استقرار مرکز خدمات سرمایه گذاری با بازسازی ساختمان به فراموشی سپرده شده مالیه قدیم یزد به نوبه خود نمایانگر این تحرکی دوباره است که شکوفایی آینده اقتصادی این دیار را بیش از هر زمان دیگر نوید می دهد.
*هجوم نمایندگان شرکت های خارجی سرمایه گذار
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری و مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد با اشاره به فضای ایجاد شده در عصر پسابرجامی که زمینه ساز حضور سرمایه گذاران را در نقاط مختلف کشور از جمله یزد فراهم کرد گفت : در این استان تاکنون نیز 10 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند که کار اعتبار سنجی و تائید صلاحیت آنها انجام شده و این شرکت ها در مرحله ورود ارزیابی فنی و اقتصادی سرمایه گذاری در استان هستند
علی نمازی افزود: نشست های تخصصی به منظور راهنمایی و ارائه مشوق های لازم در زمینه جذب سرمایه گذاری این شرکت ها که اغلب از کشورهای آلمان ، چین ، اتریش، ایتالیا، انگلیس و هند هستند و تمایل دارند در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر، گردشگری و صنایع پتروشیمی سرمایه گذاری کنند ، نیز انجام شده است .
او ادامه داد: در سال جاری سه مجوز سرمایه گذاری خارجی برای گروههای اقتصادی آلمانی و اماراتی صادر شده که در زمینه انرژی خورشیدی برای سرمایه گذاری در شهرستان های میبد و اشکذر بوده و بر اساس این مجوز یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 20 مگاوات و با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون یورو توسط یک شرکت آلمانی ساخته می شود.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت آلمانی یکی از شرکت های سرمایه گذاری بین المللی در زمینه توسعه نیروگاه های فتوولتائیک خورشیدی در کشور آلمان و در شهر مونیخ است که سابقه فعالیت این شرکت در زمینه توسعه انرژی خورشیدی به سال 2011 میلادی باز می گردد و در پنج سال گذشته بیش از 40 طرح با مجموع 370 مگاوات و حجم سرمایه گذاری 615 میلیون یورو از سوی این شرکت اجرا شده است.
وی همچنین گفت : یک مجوز برای سرمایه گذاری در شهرستان مهریز صادر شده که با سرمایه گذاری و بهره برداری از این طرح ها آینده خوبی در پیش روی این شهرستان ها خواهد بود .
مدیر اجرایی مرکز سرمایه گذاری استان یزد هم با اشاره به فضای مطلوب فراهم شده برای کسب و کار در دوره پسابرجام گفت در نشست ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان با نمایندگان شرکتهای سرمایه گذار عمده تقاضای سرمایه گذاری های این استان در حوزه انرژی های خورشیدی بود که شرکت‌های انگلیسی و آلمانی و برخی دیگر کشورها از جمله کره علاقه‌مند به فعالیت در تولید برق و انرژی خورشیدی بودند که شرکت بی‌ای‌اس انگلستان با کسب مجوز 10 مگاواتی سرمایه گذاری در استان یزد را آغاز کرده است.
محمد دهقان افزود: تاکنون سه جلسه راهبردی در ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، سفیر مجارستان و رایزن اقتصادی این کشور و نیز نماینده انجمن هتل‌داران ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در استان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در یکی از این جلسه ها ظرفیت‌های گردشگری استان نیز برای نماینده انجمن هتل‌داران ایتالیا تشریح شد که برای سهولت در ورود و خروج گردشگران برخی پیشنهادات در این زمینه ارائه گردید.
دهقان درباره جایگاه یزد در نگاه کشوری و جهانی نیز معتقد است همواره نام یزد با فعالیت‏های تولیدی و صنعتی همراه بوده و صنعتگران این استان از گذشته‏های دور در تامین کالاهای مورد نیاز کشور نقش قابل توجهی داشته‏اند.
**بازدید هیات 12نفره چینی از واحدهای صنعتی یزد
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در این خصوص گفت: با توجه به مزیت های قانونی پیش بینی شده برای سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی و موقعیت جغرافیایی خاص آن و نیز فراهم بودن تمامی امکانات زیرساختی مانند آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن این آمادگی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در منطقه وجود دارد.
سید مسعود عظیمی افزود: اخیرا نیز یک هیات 12 نفره چینی از منطقه ویژه اقتصادی یزد و تعدادی از واحدهای صنعتی منطقه با هدف سرمایه گذاری مشترک بازدید کردند.
عظیمی در دیدار با اعضای این هیات با تشریح مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی یزد برای سرمایه گذاری خارجی اظهار کرد: این منطقه به علت قرار گرفتن در مرکز کشور، نزدیکی به فرودگاه بین المللی یزد و راه آهن سراسری از موقعیت ممتازی برخوردار است.
همزمان با ورود هیات های تجاری از کشورهای مختلف تیم اقتصادی دولت در استان یزد هم با تشکیل کارگروهها و آینده نگری برای جذب سرمایه گذاری های حاصل از این دیدارها اقداماتی را برای بهره برداری لازم و مطلوب از فضای ایجاد شده طی سه سال گذشته نیز انجام داده اند که به تشکیل کارگروههای اشتغال و مرکز خدمات سرمایه گذاری می توان اشاره کرد.
در راستای توسعه و رونق سرمایه گذاری در استان یزد و تلاش برای بهبود فعالیت های اقتصادی در این راستا، در سه سال گذشته اقدامات اساسی به همت اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی امور اقتصادی و سرمایه گذاری استان انجام شده است.
در این مدت علاوه بر انجام فعالیت های اجرایی و فنی برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران، اقدامات زیرساختی لازم در این زمینه صورت گرفت که مرمت و بازسازی ساختمان مالیه قدیم با هدف استقرار مرکز خدمات سرمایه گذاری از جمله آن است.
ساختمان یاد شده با هدف ارائه خدمات متمرکز در زمینه سرمایه گذاری، معرفی مشوق ها و فرصت‌ها، تسهیل و تسریع سرمایه گذاری، جلب سرمایه‌گذاران و تسریع در صدور مجوز و ارائه مشوق های سرمایه گذاری راه اندازی شد.
با فعالیت این مرکز تلاش برای رونق سرمایه گذاری در استان یزد سرعت گرفت و رفت و آمد سرمایه گذاران ، مسئولان و متولیان امور افزایش یافت و در واقع این مرکز به کانون توجه فعالان و تصمیم گیران این بخش درآمد.
گفت وگوها، بحث های تخصصی، نشست ها و آمد و شدهای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، رونق خاصی به مرکز خدمات سرمایه گذاری داده است تا جایی که روزهای خوش و بهتری را برای فعالان این بخش نوید می دهد.
استقرار نمایندگان تام الاختیار اغلب دستگاه های اجرایی عضو مرکز سرمایه گذاری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و تشکیل جلسات منظم و مستمر، ظرفیت های خوبی را پیش روی سرمایه گذاران نهاده و آنها را به آینده بهتر امیدوار کرده است طوری که رغبت آنها برای فعالیت اقتصادی در استان یزد افزایش یافته است.
نمایندگان دستگاهها ضمن انجام امور مربوط به معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه کاری خود ، امور مربوط به سرمایه گذاران را پیگیری و در واقع تمام خدمات و مشوق های سرمایه گذاری به طور متمرکز در مرکز خدمات سرمایه گذاری انجام می شود که این خود گام مهمی در جهت تسهیل خدمات سرمایه گذاری در استان محسوب می شود.
خدماتی از جمله ارائه مشورت های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به سرمایه گذاری خارجی، انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای سرمایه گذاری و انجام هماهنگی ها و پیگیری های لازم با واحدهای اجرایی دستگاههای مرتبط با درخواست های سرمایه گذاری خارجی از جمله خدمات قبل از سرمایه گذاری مرکز یاد شده می باشد.
براساس این گزارش پس از گرفتن مجوز سرمایه گذاری نیز خدماتی مانند انجام هماهنگی های لازم در امور مربوط به سرمایه گذاری های خارجی در مراحل پس از صدور مجوزها، پیگیری اقدامات پس از صدور مجوز و پیگیری مشکلات اداری متقاضیان، انجام امور مربوط به نظارت و راهبردی طرحهای سرمایه گذاری ارائه می شود.
شناسایی و گردآوری فرصت های سرمایه گذاری استان، معرفی استان و توانمندی های اقتصادی آن با بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی از جمله فعالیت های اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد است.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این خصوص از بهبود و رونق فعالیت های سرمایه گذاری و اعلام آمادگی کشورهای مختلف در این زمینه و حضور فعال نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری خبر داد.
علی نمازی افزود: از آغاز فعالیت مرکز یاد شده تاکنون سرمایه گذارانی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی، هند، اتریش، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام و برخی از آنها فعالیت اجرایی خود را در این زمینه شروع کردند.
وی با اشاره به تاریخی بودن یزد و وجود پتانسیل و ظرفیت خوب سرمایه گذاری در استان در بخش انرژی های خورشیدی، نو و تجدیدپذیر اظهار داشت: اغلب سرمایه گذاران تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در دو بخش گردشگری و انرژی خورشیدی دارند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان استان یزد از برگزاری بیش از 20 نشست سرمایه گذاری نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو مرکز خدمات از زمان فعالیت خود در سالجاری خبر داد و گفت: تمامی دستگاههای خدمت رسان در امر سرمایه گذاری فرآیندها، فرصت ها و قوانین و مقررات حوزه کاری خود را برای صدور مجوز سرمایه گذاری در این نشست ها ارائه می کنند که با تبادل نظر مسائل و مشکلات فراروی این بخش نیز برطرف می شود.
*** اقدامات انجام شده در معرفی قابلیت ها و جذب سرمایه گذار
نمازی نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد هم در خصوص ظرفیت های سرمایه گذاری استان گفت:با استفاده از نظرات دستگاهها تهیه شده بیش از 73 فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با همکاری دستگاههای اجرایی و شرکت مشاور تهیه شده و در قالب لوح فشرده با عنوان ' یزد سرزمین فرصت های سرمایه گذاری' با قابلیت ترجمه به زبان انگلیسی تهیه شده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد اضافه کرد: این لوح در نوع خود باکیفیت ترین و بروزترین مجموعه کشور است و امیدواریم بتوانیم بزودی آن را در قالب کتاب نیز منتشر کرده و ظرفیت های سرمایه گذاری استان را در زمینه های کشاورزی، صنعت ، انرژی و میراث فرهنگی معرفی کنیم.
یزد با یک میلیون و 80هزار نفر جمعیت و متوسط 1.63 درصد رشد سالانه، نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی ( کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت) ، چهارمین استان کشور به لحاظ کشت گلخانه ای ، 22 سال متوالی جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری ، 51 درصد از تولید سنگ آهن کشور ، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک ، 27 درصد تولیدات نساجی کشور ، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، دارای بالاترین پتانسیل انرژی خورشیدی و پزشکی به عنوان رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت است.
ظرفیت های زیاد این استان به عنوان عروس و دردانه کویر ایران می توانند زمینه ساز ورود شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری باشد و مرکز ایران را کانون فعالیت ، تولید و سرمایه گذاری کشور کند .
برچسب ها: برجام ، اقتصاد ، تحرک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها