بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز اعلام کرد دغدغه اصلی وی درباره حمله شیمیایی اخیر به شهر «خان شیخون» در جنوب استان «ادلب» در سوریه این است که پاسخگویی و مسئولیت پذیری واقعی در خصوص این حادثه صورت گیرد.
تدبیر24 »خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: «گوترش روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا وی از اقدام احتمالی آمریکا در سوریه نگران است یا خیر گفت: «در حال حاضر نگرانی و دغدغه اصلی من این است که مطمئن شوم درباره آنچه که روی داده است، پاسخگویی و مسئولیت پذیری به معنای واقعی صورت گیرد.»
وی درباره اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه سوریه اظهارنظری نکرد و گفت: «درباره چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده نظر نمی دهم.» گفتنی است گوترش زمانی که دبیر کلی سازمان ملل را بر عهده گرفت اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی وی خاتمه دادن به بحران سوریه است.
به گزارش ایرنا، روز سه شنبه، 4 آوریل (15 فرودین ماه)، منابع خبری وابسته به گروههای مسلح ضدسوری از وقوع حمله شیمیایی به شهر «خان شیخون» واقع در جنوب استان «ادلب» در سوریه خبر دادند و آمریکا نیز بدون ارائه دلیل و مدرکی، دولت «بشار اسد» را به ارتکاب این حمله متهم کرد. دولت های آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز دولت سوریه را مسئول این حمله مرگبار که حداقل 70 کشته و تعداد زیادی مجروح برجا گذاشته است، معرفی کرده اند.‏ غرب در حالی به دولت سوریه اتهام می زند که سوریه به کنوانسیون منع گسترش سلاح شیمیایی پیوسته و تاکنون گزارش های دقیقی دراین باره ارائه و در اواسط سال 2016 نیز این نهاد بین المللی گزارش های سوریه را تایید کرده است.
اکنون پنتاگون در حال رایزنی با کاخ سفید درباره حمله به سوریه است و ادعا کرده هدف از این اقدام، «تلافی کردن» اقدام «وحشیانه» دولت سوریه است. این در حالی است بنا بر آمار و ارقام رسمی، آمریکا و شرکای غربی اش از جمله فرانسه و انگلیس که از تولیدکنندگان اصلی تسلیحات شیمیایی و میکروبی در دنیا هستند و برخی از کشورهای اروپای شرقی و غربی به همراه برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از حامیان مالی و تسلیحاتی اصلی گروه های تروریستی در خاورمیانه به خصوص در سوریه به شمار می روند. غرب اعتقاد دارد در حمله اخیر گاز «سارین» به کار گرفته شده و بدون ارائه مدرکی ادعا کرده است که «داعش» گاز سارین در اختیار ندارد که نشان می دهد متهم کنندگان اسد به ارتکاب این حمله، یکی از تامین کنندگان تسلیحات مرگبار تروریست های تکفیری داعش هستند چرا که ادعا می کنند از موجودی تسلیحاتی این تروریست ها با خبرند!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها