بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: محکومین جرائم سرقت اعم از مسلحانه، عادی و یا کیف قاپی، آدم ربایی، جرائم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، اسیدپاشی، اخلال در نظام اقتصادی از شمول مرخصی نوروزی مستثنی هستند.
تدبیر24 »حجت الاسلام والمسلین صادقی نیارکی اظهار کرد: به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها به ویژه در ایام نوروز در راستای بخشنامه رییس قوه قضاییه افزون به 850 تن از زندانیان محکوم با رعایت شرایط مقرره و اخذ تامین مناسب از یک هفته تا یک ماه مرخصی اعطا شده است.

عضو شورای مسئولان قضایی استان قزوین افزود: بسیاری از مددجویان از مرخصی های اعطایی کمال استفاده و بهره برداری را نموده و درصدد رضایت شاکی برآمدند، بطوریکه شاهد 270 مرخصی منجر به آزادی بودیم و این یکی از برکات مرخصی های اعطایی به مددجویان است.

وی ادامه داد: آمار مرخصی اعطایی به زندانیان شناور بوده و قطع به یقین رو به افزایش خواهد بود و تمامی این اقدامات با توجه به دوراندیشی و ژرف نگری رئیس قوه قضاییه در راستای کاهش جمعیت کیفری مددجویان و حمایت از حقوق شهروندی آنان صورت می پذیرد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های اقدامات قضایی دادسرای قزوین است و سعی کرده ایم با اجرای دقیق و سریع بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره و حضور مستمر قضات در زندان در اجرای این مهم تلاش کنیم.

دادستان قزوین گفت: به منظور کمک به تحکیم روابط خانوادگی و اجتماعی زندانیان، رفع مشکلات فردی و ضروری، خانوادگی و قضایی و فراهم نمودن زمینه بازگشت مجدد به جامعه و همچنین مشارکت فعال در برنامه‌های اصلاحی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی، حرفه‌آموزی و اشتغال، به زندانیان در چهارچوب مواد مربوط به این فصل مرخصی اعطاء شد.

صادقی نیارکی گفت: چنانچه زندانی در پایان مدت مرخصی به زندان مراجعه نکند، ضمن اقدام لازم برای دستگیری زندانی و عودت وی به زندان، مراتب را بلافاصله برای رسیدگی به اتهام غیبت از مرخصی مربوط به مقام قضایی اعلام می شود.

وی افزود: همچنین اقدامات لازم در خصوص ضبط تأمین مأخوذه بلافاصله انجام و نتایج اقدامات انجام شده جهت درج در پرونده منعکس می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین از عدم اعطای مرخصی به سارقان در ایام نوروز خبر داد و افزود: بر اساس تدابیر اندیشه شده و با نظارت دادستان شهرستان‌های استان، هیچ سارقی تا 15 فروردین به هیج وجه به مرخصی اعزام نگردید و این موضوع با حساسیت و دقت پیگیری می شود.

صادقی نیارکی اضافه کرد: محکومین جرائم سرقت اعم از مسلحانه، عادی و یا کیف قاپی، آدم ربایی، جرائم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، اسیدپاشی، اخلال در نظام اقتصادی و ... از شمول این مرخصی مستثنی هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها