بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۸۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
وزارت کشور فرانسه از پیروزی حزب متعلق به رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات پارلمانی خبر داد.
تدبیر24»وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، حزب «جمهوری به پیش» متعلق به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات پارلمانی از رقبای خود پیشی گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، با شمارش کل آرا، کاندیداهای وابسته به حزب ماکرون بیش از ۳۲ درصد آرا را به دست آورده‌اند. در همین حال، حزب جمهوری‌خواهان با کسب کمتر از ۱۶ درصد آرا، جایگاه دوم را در این انتخابات برای خود به ارمغان آورده است. حزب راست افراطی جبهه ملی ۱۳.۲ درصد و بعد از آن حزب چپ افراطی با ۱۱ درصد آرا قرار دارد. هم‌چنین حزب سوسیالیست که تا پیش از این حزب حاکم فرانسه بود فقط ۷.۴ درصد آرا را کسب کرده است.

میزان مشارکت در این انتخابات ۴۸.۷ درصد اعلام شده است اما این میزان خیلی کمتر از دوره قبل با ۵۷.۲ درصد در دور اول سال ۲۰۱۲ بود که شاید به این علت باشد که مخالفان ماکرون از مبارزه ناامید شده و در انتخابات شرکت فعال نداشته‌اند.

از سوی دیگر، نتایج آخرین نظرسنجی‌ها پس از رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نشان می‌دهد که حزب «جمهوری به پیش» می‌تواند در این انتخابات بین ۴۱۵ تا ۴۵۵ کرسی پارلمانی را برای خود به ارمغان آورد.

حزب ماکرون تقریبا یک سال پیش تاسیس شد و بسیاری از نامزدهای این حزب، چهره‌های تازه‌وارد یا کم تجربه در عرصه سیاست فرانسه هستند و از طبقات مختلف جامعه، دانشجویان، بازنشستگان و حتی یک گاوباز تشکیل شده است.

انتخابات پارلمانی فرانسه دو دوره‌ای است و دور دوم آن یکشنبه آینده برگزار می‌شود. کسانی که در دور اول کمتر از ۱۲.۵ درصد کل واجدان شرایط رای آورده باشند حذف خواهند شد و بقیه به دور دوم خواهند رفت. در دور دوم هر کسی که بیشترین رای را داشته باشد نماینده پارلمان خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها