تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۸۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) دیروز پنجشنبه با پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ به فضا بطور رسمی افتتاح شد. روزنامه های لبنانی در شماره امروز (جمعه) خود این خبر را مهم ارزیابی کردند و آن را بازتاب دادند.
تدبیر24»پایگاه فضایی امام خمینی(ره) که نخستین پایگاه سکو ثابت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود مجموعه عظیمی است که تمام مراحل آماده سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره برها را برعهده دارد.
این پایگاه از نظر فناوری مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و قادر است در مرحله نهایی همه نیازمندی های کشور در مدار LEO را نیز پوشش دهد.
ماهواره بر سیمرغ هم قادر است ماهواره های تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.
روزنامه «المستقبل» لبنان که به جریان 14 مارس و منتقد ایران وابسته است افتتاح این پایگاه را مورد توجه قرار داد و در مطلبی با عنوان «آزمایش موفقیت آمیز پرتاب ماهواره بر ایرانی به فضا» نوشت: تلویزیون رسمی ایران روز گذشته خبر پرتاب موفقیت آمیز یک ماهواره بر به فضا را تایید کرد.
به نوشته المستقبل، این ماهواره بر که «سیمرغ» نام دارد قادر به حمل ماهواره ای با وزن 250 کیلوگرم تا ارتفاع 500 کیلومتری است.
المستقبل افزود: پرتاب این ماهواره بر به صورت رسمی در پایگاه ملی فضایی امام خمینی که برای همین منظور افتتاح شده انجام گرفت.
المستقبل با اشاره به تجربیات قبلی ایران در ساخت ماهواره «فجر» و پرتاب موفقیت آمیز آن به فضا در فاصله سال های 2009 تا 2012 نوشت: این چهارمین ماهواره بر ساخت داخل است که ایران به فضا می فرستد.
المستقبل در پایان خاطرنشان کرد: ایران علاوه بر اینها، در فوریه 2010 و ژانویه 2013 برخی موجودات جاندار از جمله یک میمون را به فضا فرستاد که رسانه های ایران از بازگشت زنده آن خبر دادند.
روزنامه «النهار» نیز با انتشار خبر پرتاب ماهواره بر سیمرغ به فضا نوشت: کشورهای غربی ایران را به تلاش برای توسعه موشک های بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای با استفاده از تکنولوژی ماهواره برهای موجود در فضا متهم می کنند. این درحالی است که ایران با رد این اتهامات، بر صلح آمیز بودن برنامه فضایی خود تاکید کرده است.
به نوشته النهار، غربی ها در سال های اخیر همه عملیات های پرتاب ماهواره بر از سوی ایران را محکوم کرده اند.
النهار همچنین افزود: وزارت خارجه آمریکا با واکنش به این موضوع گفت: پرتاب موشک توسط ایران یک اقدام تحریک آمیز و به منزله زیر پا گذاشتن قطعنامه شورای امنیت است که روح توافق هسته ای را نقض می کند.
«هیدز نویرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این باره گفت: ما این اتفاق را که در ساعت های نیمه شب و سحرگاه به وقوع پیوسته در راستای توسعه موشک های بالستیک دانسته و آن را به منزله زیر پاگذاشتن روح توافق هسته ای می دانیم.
برچسب ها: سیمرغ ، روزنامه ها
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها