تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
یکی از برگزیدگان جشنواره شعر و داستان سوره با گلایه از بی‌توجهی به برگزیدگان جشنواره‌های هنری و ادبی گفت: نویسندگان و هنرمندان نیاز به حمایت بیشتری دارند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، «من که منظوری نداشتم» و «دانه‌ای در دل خاک» نام داستان های کوتاه در بخش کودک و نوجوان است که در یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره مقام دوم را برای نویسنده قمی به ارمغان آورده است. فاطمه نفری متولد 1367، نویسنده این داستان‌ها است.

وی تحصیلات خود را در رشته حسابداری گذرانده و حدود پنج سال است كه در زمینه داستان نویسی فعالیت می‌كند. نفر اول بخش داستان كوتاه كودك و نوجوان دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره و برگزیده جشنواره نماز قزوین از جمله افتخارات او در این چند سال اخیر است.

نفری به خبرنگار مهر می‌گوید: در یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره از آنجایی که شرایط جشنواره این امکان را فراهم کرده بود، دو اثر یکی با موضوع حجاب و دیگری با محتوای توجه به انقلاب را در جشنواره شرکت دادم که هر دو اثر رتبه دوم را کسب کردند.

این نویسنده جوان قمی با اشاره به داستان خود با محتوای انقلاب اسلامی، خلاصه‌ای از آن را بیان می‌کند، این داستان به ترسیم فضای انقلاب و شرایط خفقان آور آن دوران و تلاش برای پیروزی اشاره می‌کند.

«دو خانواده در یک مکان زندگی می کنند، پدر یکی از این خانواده‌ها به دلیل انجام فعالیت‌های انقلابی از سوی عوامل شاه دستگیر می‌شود، دختر این فرد سعی دارد راه پدر را ادامه دهد و عکس امام را به مدرسه می‌برد، مدیر مدرسه که از عوامل مخالف است، متوجه می‌شود و در این قسمت داستان، دوست دختر که در یک خانه زندگی می‌کنند به کمک او می‌آید، در پایان داستان نیز پدر دختر از زندان آزاد می‌شود.»

نفری کار حرفه‌ای خود را از سال 88 آغاز کرده است و در حال حاضر با نشریاتی مانند پیام زن، باران و مجله‌های نوجوان همکاری می‌کند.



كار براي نوجوانان سخت‌تر است

وی که امسال و سال گذشته در بخش نوجوان در جشنواره سوره حضور داشته است، کار برای نوجوانان را سخت‌تر می‌داند و معتقد است کار برای کودکان جنبه آموزشی دارد اما انتقال مفهوم به نوجوان کار را برای نویسنده سخت تر می کند.

با این حال نفری می‌گوید: تهیه آثاری که به سمت سفارش نویسی می رود، نمی تواند با قشر نوجوان ارتباط برقرار کند چرا که حالات و تفکرات نویسنده باید با حالات و روحیات نوجوان همخوانی داشته باشند که در آثار سفارشی این مورد کمتر اتفاق می افتد.

هر چند در داخل آثار ادبی ویژه گروه سنی نوجوان در خور توجه نیست، اما آثاری مانند هری پاتر و مجموعه‌های دیگر که با ترجمه به داخل راه یافته، توانسته است در میان مخاطبان جایی برای خود پیدا کند.

نویسنده جوان قمی با وجود تایید استقبال نوجوانان از مجموعه‌هایی مانند "هری پاتر" و "آمبر براون"، می‌گوید: این کتاب‌ها و محتوای آنها از سوی نویسندگان و منتقدان داخلی تایید نمی‌شود، حتی برخی آثار داخلی مانند رمان‌های خانم رحیمی از آن دسته مجموعه‌هایی است که مورد تأیید نیست اما در میان نوجوانان و جوانان مورد استقبال قرار گرفته است.

در داخل نیز مجموعه‌هایی خوبی برای رده سنی نوجوان کار شده است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به انتشار کتاب‌هایی در این زمینه کرده است اما در کنار آثار با کیفیت و خوب، آثاری نیز یافت می‌شوند که کیفیت خوبی ندارند و ضعیف هستند.



نفری معتقد است که کار برای نوجوان نیازمند شناخت و آگاهی نسبت به خصوصیات این رده سنی دارد و این امر مستلزم مطالعه و تمرین است و در مورد آثاری که بدون مطالعه و شناخت از ویژگی‌های نوجوانان تهیه می شود باید به نوجوانان حق داده شود که به آثار خارجی و ترجمه روی بیاورند.

در استان قم نویسندگان جوان بسیاری در حال فعالیت هستند كه خوشبختانه در جشنواره‌های مختلف ادبی نیز مقام‌هایی را كسب كرده‌اند، اما این افراد نیازمند حمایت مناسب از سوی نهادهای مرتبط هستند، نویسنده جوان به دلیل سن و سالش با دوران کودکی و نوجوانی قرابت بیشتری دارد تا نویسندگانی که در این راه مو سپید کرده اند.

حمايت از آثار فاخر

نویسنده برگزیده یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره، ادامه می‌دهد: احترام این افراد بر جای خود، اما باید توجه کرد که نویسندگان جوان نیاز به حمایت دارند تا آثار فاخر پدیدار شود.

نفری از فراموش شدن برگزیدگان جشنواره‌ها گلایه می‌کند و می‌گوید: برگزاری جشنواره و شرکت در آن نیز فی نفسه خوب است اما نباید با پایان کار جشنواره، همه چیز تمام شود بلکه باید حمایت‌ها ادامه دار باشد و نباید برگزیدگان و شرکت کنندگان در این جشنواره به فراموشی سپرده شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها