تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۸۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
در نامه فدراسیون صنعت آب ایران خطاب به اسحال جهانگیری تأکید شد: ایشان علاوه بر سابقه علمی یعنی فارغ التحصیلی در رشته اقتصاد آب از استرالیا در دوره هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی عضو شورای عالی آب کشور بوده و در کارنامه خود معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست را نیز ثبت کرده است.
تدبیر24»فعالان صنعت آب ، محیط زیست و برخی استادان دانشگاه در پی عدم رأی اعتماد مجلس به حبیب‌الله بیطرف گزینه پیشنهادی وزارت نیرو در دولت دوازدهم بر معرفی «احمدعلی کیخا» ناظر مجلس شورای اسلامی در شورایعالی آب به عنوان وزیرپیشنهادی نیرو تأکید کردند. 
به گزارش کلیدملی، این توصیه به مسئولان ارشد اجرایی کشور از پیش از معرفی وزرای کابینه دوازدهم به صورت متفرق مطرح شده بود و با توجه به تحصیلات احمدعلی کیخا از او به عنوان کسی که نگاه‌های نو در عرصه اقتصادکشاورزی دارد به عنوان مدیری جوان و نوگرا در عرصه جهادکشاورزی یاد می‌شد. 
در حال حاضر فعالان زیست‌محیطی و صنعت آب کشور با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی در تلاشند تا دلایل مستدل خود درباره ویژگی‌های احمدعلی کیخا به گوش اسحاق جهانگیری و حسن روحانی در دولت برسانند. 
چندی قبل، با قطعی شدن «محمود حجتی» در زمان گمانه‌زنانی‌ها برای کابینه جمعی از فعالان صنعت آب با توجه به رویکردهای متفاوت کیخا در زمینه مدیریت منابع آب او را به عنوان گزینه‌ای برای تصدی وزارت نیرو معرفی کردند. 
همچنین بخشی از فعالان و دست‌اندرکاران اموراجرایی در سیستان و بلوچستان نیز با تکیه بر اینکه مردم این خطه که از مرزداران صبور و کمتر برخوردار کشور بوده و در دو انتخابات ریاست‌جمهور بیشترین رأی را به حسن روحانی در کشور داده‌اند خواستار تعیین کیخا به عنوان یکی از اعضای کابینه بودند. 
شنیده‌های خبرنگار کلیدملی حاکی از آن است که مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجدمکی زاهدان در دیدار با اسحاق جهانگیری بر این خواسته مردم سیستان و بلوچستان تأکید کرده بود. 

کمپین حمایت از احمدعلی کیخا برای تصدی وزارت نیرو

*نامه فدراسیون صنعت آب کشور  به جهانگیری 
فدراسیون صنعت آب ایران متشکل‌ از نهادهای مختلف فعال در عرصه صنعت آب با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور تأکید کرد‌ : از دانش و تخصص احمدعلی‌کیخا عضو ناظر شورای عالی آب جهت بهینه‌سازی مدیریت منابع آب بهره بگیرید
در بخشی از این نامه آمده است : انتخاب دکتر احمدعلی کیخا که هم اکنون عضو فراکسیون آب درمجلس است و سپردن مسئولیت کلان در امور مربوط به آب به وی علاوه بر استفاده از تخصص و تجربه این مدیر جوان، پاسخ به مطالبات و دغدغه های مردم مرزنشین و قومیت های مختلف از جمله مردم سیستان و بلوچستان که در دو انتخابات اخیر بالاترین راًی در کشور به دکتر حسن روحانی داده اند ، خواهد بود.
همچنین در نامه فدراسیون صنعت آب ایران خطاب به اسحاق جهانگیری تأکید شد: ایشان علاوه بر سابقه علمی یعنی فارغ التحصیلی در رشته اقتصاد آب از استرالیا در دوره هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی عضو شورای عالی آب کشور بوده و در کارنامه خود معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست را نیز ثبت کرده است. دکتر کیخا فرزند یکی از مناطق کشوراست که به شدت دستخوش مضیقه آب شده و سوء مدیریت منابع آب وضع وخیمی برای تالاب بین المللی هامون و آب شرب مردم استان رقم زده است . انتخاب دکتر احمدعلی کیخا که هم اکنون عضو فراکسیون آب درمجلس است و سپردن مسئولیت کلان در امور مربوط به آب به وی علاوه بر استفاده از تخصص و تجربه این مدیر جوان، پاسخ به مطالبات و دغدغه های مردم مرزنشین و قومیت های مختلف از جمله مردم سیستان و بلوچستان که در دو انتخابات اخیر بالاترین راًی در کشور به دکتر حسن روحانی داده‌اند، خواهد بود.

*توصیه استاد اقتصاد کشاورزی دانشگاه شیراز
دکتر منصور زیبایی استاد اقتصادکشاورزی دانشگاه شیراز که خود از استادان زمان دانشجویی احمدعلی کیخا بوده‌است در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که وزیر جهادکشاورزی دولت دوازدهم با چه معضلاتی مواجه است و باید چه مسائلی را حل کند؟ گفت: محدودیت منابع آب در بخش کشاورزی ایران واقعیتی انکارناپذیر است.مشکل فعلی بخش کشاورزی ما این است که محدودیت جدی آب با بهره‌وری بسیار نازل از این منابع ارزشمند همراه است. این بهره‌وری بسیار پایین (حدود 8/0 کیلوگرم به ازای مصرف هر مترمکعب) برآیند عوامل متعددی است و باید مدیریت کلان جهادکشاورزی در دولت دوازدهم دانش‌بنیان و علمی این معضلات را حل کند.
او همچنین تأکید کرد: به عقیده بنده آقای دکتر کیخا هم از نقطه نظر تئوری و چارچوب نظری توسعه اقتصادی و توسعه منابع آب فرد مطلعی هستند و هم در عرصه عمل تجربیات ذیقیمتی را به دست آورده‌اند. بنابراین دکتر کیخا، تلفیق مناسبی از تئوری و عمل است. دو دوره نمایندگی مجلس و سابقه فعالیت در سازمان محیط زیست کشور و عضویت در شورای عالی آب از او نیروی کارآمدی ساخته که می‌تواند در عرصه اجرایی کشور به ویژه در زمینه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بسیار موفق باشد.

نماینده اسفراین درباره کیخا به علی لاریجانی چه گفت؟
در حالی که دقایقی از اعلام نتیجه شمارش آراء رأی اعتماد به کابینه دوازدهم سپری نشده‌بود و هنوز جلسه علنی روز شنبه رسمیت داشت هادی قوامی نماینده اسفراین و  نایب‌رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌مجلس گفت: بهتر است برای گزینه پیشنهادی وزارت نیرو ، احمدعلی کیخا که هم فردی شناخته شده و متخصص است را در نظر بگیرید و او را به دولت معرفی کنید. 
همچنین شنیده‌های خبرنگار کلیدملی حاکی است این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به لاریجانی افزوده‌است : کیخا عضو مجلس است و نمایندگان نیز همراه او هستند. 

*کیخا بازارآب و راهکارهای اقتصادی را مؤثر در حل بحران آب می‌داند
یکی از پیام‌هایی که از عدم رأی اعتماد مجلس دهم به حبیب‌الله بیطرف   استنباط شده دغدغه‌های محیط زیستی به ویژه در مورد سدسازی و طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ایست. 
در مقابل، «احمدعلی کیخا» که اقتصاد آب خوانده‌است  در حالی که تجربه معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست را در کارنامه دارد از نزدیک با مقوله خشک‌شدن تالاب‌ها دست و پنجه نرم کرده و در سال ۱۳۹۳ برای احیای تالاب‌های بین‌المللی هامون توانست اجماعی بین‌المللی به وجود آورد و علاوه بر حضور نماینده دائم سازمان ملل در روز جهانی تالاب‌ها در محل تالاب‌های بین‌المللی هامون سفیر آلمان و افغانستان را نیز در آنجا حاضر کرد تا از نزدیک به وضعیت این اکوسیستم مهم بپردازند. 
کیخا معتقد است انتقال آب بین حوضه به حوضه باید آخرین راهکار و صرفاً برای تأمین آب شرب باشد و نه برای پیشبرد منافع صنعتی و کشاورزی. 
عضو ناضر مجلس در شورایعالی آب همچنین معتقد است :حلقه مفقوده در مديريت كلان آب كشور، اين است كه طي سال‌هاي گذشته ما همواره به‌دنبال راه‌حل‌هاي فني بوديم و هستيم درحالي‌كه اين تنها راه‌حل نيست و بايد به‌دنبال راه‌حل‌هاي مبتني بر بازار و اقتصاد باشيم.
کیخا همچنین راهکارهایی نظیر راه‌اندازی بورس آب و بازار آب را راه برون‌رفت از بحران آب در مناطق بحرانی کشور می‌داند. 
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها