تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۸۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
یک وکیل دادگستری یادداشتی را با عنوان «کشتار مسلمانان برمه، جنایت علیه بشریت» به رشته تحریر درآورده است.
تدبیر24»متن یادداشت حسین احمدی‌نیاز به شرح زیر است:

«کشتار دسته جمعی و هدفمند مسلمانان برمه، مصداق عینی جنایت علیه بشریت محسوب می شود. دیوان بین المللی کیفری لاهه Icc آیا صلاحیت رسیدگی به موضوع را دارد؟ با بررسی اساسنامه این دیوان ملاحظه می شود که این نوع جرم در صلاحیت دیوان قرار دارد، اما با توجه به اینکه برمه به دیوان کیفری نپیوسته، ضرورت دارد تا از مکانیسم شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد. بدین معنی که هر گاه شورای امنیت سازمان ملل موضوع کشتار مسلمانان را برای ارجاع به دیوان در دستور کار قرار دهد، این موضوع قابل بررسی در دیوان خواهد بود.

برای احراز این جرم نیز باید گفت اسناد، مدارک، فیلم، عکس و آنچه از این کشتار بدست آمده حاکی از کشتاری هدفمند بر پایه نژادی و مذهبی است و قربانیان به علت تعلق خاطر به گروه اقلیت روهینگیا که مسلمان محسوب می‌شوند، به صورت گروهی و دسته جمعی به طرز فجیعی کشته می شوند یا اخراج و یا مجبور به آوارگی شده و خانه های آنها به آتش کشیده شده است.

واقعیت مساله این است که هر نوع جنایت و کشتن انسان ها بر پایه نژاد و مذهب محکوم و ضرورت تعقیب آمران و عاملان وجود دارد. متاسفانه سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی و حتی غربی در مقابل این جنایت سکوت اختیار کرده و تاکنون اقدام حقوقی خاصی در این راستا انجام نداده‌اند، اما حسب اسناد و قوانین بین‌المللی، کشتار این بی‌گناهان مصداق بارز نسل کشی و جنایت علیه بشریت محسوب و قابلیت بررسی در دیوان بین المللی کیفری لاهه طبق آنچه بیان شد، خواهد بود و بزه جنایت علیه بشریت و نسل کشی محقق و عناصر تشکیل دهنده وقوع چنین جرایمی صورت گرفته است.»

برچسب ها: تدبیر24 ، بشریت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها