تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
بازی های لیگ قهرمانان اروپا در هفته پنجم مرحله گروهی با شکست تیم‌های مدعی چلسی و بارسلونا آغاز شد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار آغاز شد.

* گروه E

بازل صفر- چلسی یک

استوا بخارست صفر – شالکه صفر

بازل که در بازی رفت موفق شده بود چلسی را دو بر یک شکست دهد، در این دیدار نیز موفق شد با یک گل به پیروزی برسد. . چلسی در نیمه نخست بازی چندان خوبی از خود نشان نداد اما در نیمه دوم کم کم سوار بر بازی شد. در اتفاقات نیمه نخست مصدومیت ساموئل اتوئو بود که خیلی زود جای خود را به فرناندو تورس داد. در نیمه دوم مورینیو تصمیم گرفت تا ادن هازارد را به میدان فرستند که با ورود او شرایط تا حدودی به سود چلسی تغییر کرد اما بازی متعادل دو تیم گلی را در پی نداشت و فرصت‌های کم بازی از دست رفت اما در دقایق پایانی بازل به گل رسید.

محمد صلاح مهاجم بازل موفق شد بار دیگر به چلسی گل بزند تا این دیدار در پایان با تساوی یک بر صفر به صود بازل به پایان برسد. البته چلسی با این شکست هم صدرنشین ماند و با یک تساوی در بازی آخر خود برابر استوابخارست رومانی صدرنشینی خود را از این گروه به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا قطعی خواهد کرد.

استوا بخارست در دیگر دیدار این گروه به مصاف شالکه رفت که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هر دو دیدار این گروه در این هفته گلی را در پی نداشته باشد. شالکه که در دو بازی قبلی خود برابر چلسی شکست خورده بود حملات زیادی را روی دروازه حریف انجام داد اما نتوانست در نهایت فرصت‌هایش را به گل تبدیل کند.

* گروه F

بوروسیا دورتموند 3 – ناپولی یک

آرسنال 2 – مارسی صفر

بوروسیا دورتموند موفق شد در خانه با غلبه بر ناپولی پس از چند بازی برد در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. در این دیدار ابتدا مارکو رویس در دقیقه 10 موفق شد از روی نقطه پنالتی گل اول را به ثمر برساند تا میزبان از حریف خود جلو بیفتد و نیمه نخست بازی نیز با همین یک گل به سود دورتموند به پایان رسید. دورتموند که این هفته در لیگ آلمان شکست بدی را برابر بایرن‌مونیخ تجربه کردد در ادامه در دقیقه 60 موفق شد با ضربه یاکوب بلاژیکوفسکی هافبک لهستانی خود گل دوم خود را نیز به ثمر برساند. تیم ایتالیایی پس از گل خورده جلو کشید و موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند. لورنزو اینزیگن موفق شد برای ناپولی گلزنی کند. میزبان در ادامه موفق شد یکبار دیگر به گل برسد. اینبار پیر امریک مهاجم سریع دورتموند موفق شد گلزنی کند تا این دیدار در پایان با نتیجه 3 بر یک به سود بوروسیا دورتموند به پایان برسد.

آرسنال در دیگر دیدار این گروه میزبان مارسی بود و با برتری 2 بر صفر برابر تیم پاریسی صدر‌نشینی خود را حفظ کرد. تنها 30 ثانیه از این دیدار گذشته بود که جک ویلشر موفق شد گل نخست بازی را به ثمر برساند. البته این زودترین گل آرسنال در لیگ قهرمانان نبود. پیش از این گیلبرتو سیلوا توانسته بود برابر آیندهون در سال 2002 در ثانیه 20 گلزنی کند. این دیدار یکصد و پنجاهمین بازی آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا و دویست و پنجاهمین بازی این تیم در تمام بازی‌های اروپایی بود. جک ویلشر یکبار دیگر در نقش گلزن ظاهر شد و موفق شد در دقیقه 65 گل دوم توپچی‌های لندن را به ثمر برساند تا آرسنال این بازی را با 2 گل به سود خود به پایان برساند. تیری آنری گلزن سابق آرسنال یکی از تماشاگران ویژه این دیدار بود.

*گروه G

زنیت یک – آتلتیکو مادرید یک

پورتو یک – استراوین یک

دو تیم زنیت و آتلتیکو مادرید اولین دیدار سه‌شنبه شب را برگزار کردند. این بازی که به دلیل سرمای روسیه چند ساعت زودتر از سایر بازی‌ها آغاز شد در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار تیم روسیه‌ای برابر صعود از این گروه سخت شود. آدرین لوپز اولین گل این دیدار را برای تیم مادریدی به ثمر رساند اما این پایان کار نبود و زنیت موفق شد در ادامه به بازی برگردد و گل تساوی خود را به ثمر برساند. توبی آلدر ویر مدافع آتلتیکو مادرید در اواسط نیمه دوم مسابقه به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در دیگر دیدار این گروه پورتو در خانه از استراوین اتریش پذیرایی کرد که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. رومن کیناست ابتدا برخلاف روند مسابقه توانست دروازه پورتو میزبان را باز کند و در ادامه با دفاع چند لایه خود نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به رختکن ببرد. در نیمه دوم پورتو موفق شد خیلی سریع نتیجه را برگرداند . هنوز سه دقیقه از مسابقه در نیمه دوم نگذشته بود که جکسون مارتینز یکی از خوب‌های پورتو در این دیدار موفق شد گب تساوی بازی را به ثمر برساند.

* گروه H

آژاکس 2 – بارسلونا یک

سلتیک صفر – میلان 3

آژاکس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این گروه در خانه از بارسلونا پذیرایی کرد و در پایان موفق شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد. بارسا که در این دیدار بازی را در غیاب لیونل مسی و ویکتور والدس آغاز کرد از همان ابتدا توپ و میدان را در دست گرفت اما این تیم میزبان بود که توانست به گل برسد. تولانی سرنو در دقیقه 19 روی اشتباه مدافعان بارسا موفق شد گل اول این دیدار را به ثمر برساند. نیمار و اینیستا دو بازیکن بارسا چند بار با یکدیگر همکاری کردند اما نتوانستند راه دروازه آژاکس را پیدا کنند. در ادامه کار برای بارسلونا سخت تر هم شد. اینبار دنی هوسن موفق شد به زیبایی دروازه بارسلونا را باز کند تا هواداران حاضر در ورزشگاه سر از پای نشناسند. در ادامه میزبان با میدان داری خود بازی را با 2 گل به سود خود در نیمه نخست ادامه داد. در نیمه دوم ولت‌من مدافع آژاکس با اشتباه خود روی نیمار خطا کرد تا داور او را با کارت قرمز جریمه کند و ژاوی از روی نقطه پنالتی گل اول بارسا را به ثمر برساند. در ادامه بازیکنان میزبان بازی را کنترل کردند تا این دیدار در نهایت با برتری 2 بر یک آژاکس به پایان برسد.

میلان در دیگر دیدار این گروه در اسکاتلند به دیدار سلتیک رفت. آخرین باری که میلان توانسته بود در اسکاتلند به پیروزی برسد به سال 1969 بر می‌گشت. آنها از 4 دیدار قبلی خود در اسکاتلند به 2 تساوی و 2 شکست رسیده بودند اما آلگری که به دلیل نتایج ضعیف تحت فشار قرار داشت تیمش را هجومی به میدان فرستاد. در دقیقه 13 کاکا هافبک کهنه کار برزیلی موفق شد میلان را جلو بیندازد. در نیمه دوم میلان به قدرت خود افزود و موفق شد دو بار دیگر دروازه تیم اسکاتلندی را باز کند تا به یک پیروزی شیرین در لیگ قهرمانان دست یابد. کریستین زاپاتا ابتدا در دقیقه 49 موفق شد گل دوم میلان را به ثمر برساند و ماریو بالوتلی که شایعه جدایی او و رفتن به چلسی به گوش می‌رسد گل سوم روسونری را به ثمر رساند.

سایر بازی‌های این مرحله فردا شب برگزار خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها