تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۹۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
سپیده سعیدی :این روزها اخبار بسیاری از فعالیت زنان توانمند شورای اسلامی شهر تهران و نیز زنان در مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون زنان می بینیم و می شنویم . گرچه همچنان جای خالی زنان توانمند در کابینه دولت دوازدهم برای بسیاری از آنهایی که دغدغه حضور زنان در پست های کلیدی را دارند آزار دهنده هست ؛ اما با تعیین استاندارها و معاون وزیران زن امیدوار بود که روزی برسد که تمام اما و اگر ها برای حضور زنان در عرصه های مهم تبدیل به یک آری محکم وبا انگیزه برای مسئولان کشورمان شود .

سال 1396 برای همه ملت ایران سالی مملو ازرقابت ، فرصت و چالش بود و اهم آن را زنان رقم زدند . انتخابات شورای اسلامی شهر و نیز انتخاب وزیر از سوی رییس جمهور نشان داد که همچنان زنان امیدوار هستند که در جامعه اسلامی ایرانی بتوانند نقش بسزایی ایفا کنند .

انتخابات شورای اسلامی شهرنشان داد ، زنان امروزبا انگیزه تر از مادران و مادربزرگان خود متعهد به خلق ایده‌ها و طرح اندیشه‌ها هستند. زنان تحصیلکرده این روزها خود را توانمند تراز پیش می دانند و بیش ازآنکه مانند زنان پستو نشین به رفتارهای فردی بپردازند کنشی اجتماعی و خالق فرصت‌ها ومزیت‌های بسیاربرای خود ودیگران  است. با درک اهمیت حضورونقش‌آفرینی زنان درپهنۀ رسانه‌ها بوده که در دودهۀ گذشته با ورود چشمگیرزنان به تحریریه‌های مطبوعاتی واتاق‌های خبر مواجه بوده‌ایم.

این در حالیست که همچنان زنان تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا بتوانند حضور بیشتر و موثر تری در عرصه های مختلف داشته باشند . در این میان نکته ای دارای اهمیت است وبازخوانی آن خالی از لطف نیست . اینکه در انتخابات شورای اسلامی شهرتهران درتهران ۵۲۳ زن برای رقابت در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کردند ؛از میان این تعداد ثبت‌نام کننده  اینک تنها ۶ زن راهی شورای شهر شده اند که شاهد فعالیت چشمگیر آنها هستیم اما ۵۱۷ زنی که خودشان را در حد ورود به شورای شهر می‌دیدند از این رقابت‌ها بازماندن پرسش این است که با این ظرفیت و توانمندی  این عده از زنان توانمندی که دستکم اعتماد به نفس داشتند تا خود را برای ورود به شورای شهر پایتخت محک بزنند چگونه باید رفتار کرد؟

آیا معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای این عده از زنان توانمند برنامه ای دارد ؟

آیا از توانمندی این زنان استفاده خواهد شد ؟

 

«شهیندخت مولاوردی  در دوران  خدمت خود در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری» اظهار کرد : نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا از ورود شایان توجه زنان به این پارلمان های محلی در اقصی نقاط کشور حکایت دارد، این اتفاق مبارک را نباید دستکم گرفت و راحت از کنار آن عبور کرد ؛ حال دغدغه زنان این است آیا معصومه ابتکار راه و اندیشه مولاوردی را ادامه خواهد داد و اگر اینچنین است چه برنامه و راهکاری برای این مهم در نظر دارد .

آیا هم اکنون معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با مدیریت معصومه ابتکار این اتفاق را مبارک می داند ؟ معصومه ابتکار در شروع خدمت خود  در معاونت زنان ریاست جمهوری در دولت دوازدهم عنوان کرد که راه مولاوردی را ادامه خواهد داد و البته انتظار رییس جمهور و زنان از معصومه ابتکار چیزی فراتر از این راه است .

اکنون انتظار می رود زنانی که در رقابت‌ها بازمانده‌اند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند تا در صورتی که توانمندی‌های لازم را دارند بتوان آن توانمندی را در مسیر درست قرار داد. خوشبختانه شهرداری تهران برخی از این توانمندی ها را مورد توجه قرار داد و در انتصابات جدید شهرداری تهران در مناطق شاهد این توجه بودیم .

طبیعی است شورای شهر و همین‌‌طور شهرداری و یا خود فرمانداری تهران می‌تواند این زنان را فرا بخواند و به نسبت و توانی که دارند آن‌ها را برای امور داوطلبانه و یا مدیریت‌های شهری پیشنهاد کند.

هم اکنون می توان انتظار داشت زنان  که سال های سال زمان خود را صرف مطالعه ، تحقیق  وفعالیت اجتماعی کرده اند می توانند آینده ای روشن را برای حضور چشمگیر خود در جامعه  متصور باشند .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها