بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۹۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۷
یکی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه نهاد وکالت تبلور مشارکت در جامعه است، گفت: به لحاظ عرفی وظیفه نهاد وکالت، اجرای عدالت و قانون است.
تدبیر24»علی نجفی‌توانا طی سخنانی در همایش سالروز تاسیس کانون وکلای دادگستری ضمن تشکر از بانیان اقدام هدفدار بزرگداشت سالروز تاسیس کانون وکلای، گفت: از توضیحات مبسوط دکتر جهرمی و دکتر کشاورز بهره بردم. فوت دکتر عراقی و همچنین دکتر چوبدار و چند تن از وکلایی که در حادثه زلزله در کرمانشاه جان به جان آفرین تسلیم کردند را تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه نهاد وکالت تبلور مشارکت جامعه است، اظهار کرد: نهاد وکالت در بسیاری از کشورها متضمن قانون، عرف و مدنیت است. در بخش قانونی اقدامات کانون وکلا معطوف به صدور پروانه وکالت، آموزش و گاهی مقاومت ناچیز و کم اثر است. یک زمان که آن عزیزان نهال استقلال را کاشتند اما ما در اثر انتخاب دولتی مان ریشه این نهال کهنسال را زدیم یا ریشه اش را نازک کردیم.

نجفی‌توانا عنوان کرد: از لحاظ عرفی وظیفه نهاد وکالت اجرای عدالت و قانون است. ما هزینه ندادیم که فقط کسب درآمد کنیم. باید در این راه هزینه می دادیم که دادیم اما نقش کانون وکلا در این زمینه ضعیف است. در حوزه مدنیت و نظم نیز ما را در نشریات نهاد مدافع حق معرفی می کنند اما در عمل فعالیت ما را محدود و در عمل ضعیف می کنند. نهاد وکالت نیمه جانی دارد و اگر وفاق را به جای اختلاف جایگزین کنند و خوب عمل شود، این استقلال نیم بند را حفظ خواهیم کرد تا به سرنوشت کسانی که چشم بسته اند و به دنبال اختلاف هستند دچار نشویم.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه باید شیوه مدیریت در نهاد وکالت تغییر کند و مدیریت درگیر تحرک صنفی شود، خاطرنشان کرد: این امر به حرکت شما بستگی دارد زیرا حضور شما شانس سلامت کانون را بالا می برد، آنانی که سلامت حرفه‌ای شناخته شده دارند را انتخاب کنید.

وی تصریح کرد: شرایط امروز کانون وکلا نیاز به آسیب شناسی دارد. آنهایی که همراه غیرت‌مردان هستند می دانند چه کاری باید انجام دهند. این همه خفت و درماندگی از چه جهت است؟ نتیجه این اختلافات از آن کسانی است که از آن بهره می برند. با استدلال می توان مشکلات را مرتفع و بسیاری از مفاهیم را تفهیم کرد و چاره‌ای جز حضور معنادار وجود ندارد. من با افتخار می گویم در دوره‌ای که بودم  یک دستور خلاف واقع ندادم و هزینه آن را هم پرداخت کردم که این هزینه پرداخت شده در راه صنف و استقلال وکلا کم است حتی باید هزینه های بیشتری هم در این راه پرداخت کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها