بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
درباره حوادث اخير، رفتار‌شناسي معترضان بيانگر دو سطح از اعتراض است؛ سطح اول مطالبات اقتصادي و معيشتي است و سطح دوم تخريب‌گري.
تدبیر24»همان‌طور كه مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور گفته‌اند بايد مرز‌بندي شفاف ميان اعتراض قانوني و تخريبگري داشته باشيم. دولت و شخص رييس‌جمهور با مردم صادق هستند. از همين رو رييس‌جمهور نسبت به حل و فصل مشكلاتي كه در كشور به وجود مي‌آيد حساسيت ويژه‌اي دارند. همچنين بايد به اين موضوع توجه داشت كه حجم چالش‌ها و مشكلات به حدي است كه نمي‌توان از دولت انتظار معجزه داشت. به اعتقاد من در اين شرايط بايد تلاش حداكثري براي اقناع افكار عمومي انجام شود كه مردم در جريان چالش‌ها و مشكلات دولت قرار گيرند...

تا با آگاهي از واقعيت‌هاي موجود جامعه رفتار خود را تنظيم كنند. من باور دارم جامعه نسبت به نظام سياسي اعتماد و اعتقاد دارد. جامعه نسبت به دولت و خدمات آن قدردان است اما بايد نخبگان، اصحاب رسانه و به‌ويژه صدا و سيما رسالت خود را براي انعكاس خدمات دولت و نظام به افكار عمومي بيشتر به خرج دهند. سه نكته كليدي را بايد در اين مقطع مد‌نظر قرار داد. يك حل و فصل مشكلات موسسات مالي و اعتباري است كه چالش عمده‌اي در نظام سياسي است. نكته دوم مساله بيكاري، فقر و شكاف طبقاتي و مساله سوم فساد در سيستم است. مردم حاضر هستند كمبود‌ها را در كشور تحمل كنند اما تبعيض و فساد را هرگز. همه دولتمردان، روشنفكران و اصحاب رسانه بايد در ايجاد اميد مردم به آينده تلاش كنند. اگر همه امكانات را فراهم كنيم اما بذر اميد كاشته نشود خدمات و تلاش‌ها ناديده گرفته مي‌شود.


رضاصالحي اميري

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها