بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
هر استخر استخراج یا هر ماینر، توانایی مشخصی برای ماین‌کردن بیت‌کوین دارد و البته سختی شبکه عامل مهمی در تعیین زمان ماین کردن یک بیت‌کوین است. زمان کوتاه‌تر برای استخراج یک بیت‌کوین به‌صورت نظری حدود ۱۰ دقیقه است؛ این به دلیل این است که بلوک جدید تقریباً هر ۱۰ دقیقه به زنجیره‌بلوکی بیت‌کوین اضافه می‌شود. وقتی یک ماینر بلوک جدید را به زنجیره‌بلوکی بیت‌کوین اضافه می‌کند، یک پاداش به ارزش ۶.۲۵ بیت‌کوین دریافت می‌کند.


استخر استخراج بیت‌کوین یا ماینرها چه مدت طول می‌کشد تا یک بیت‌کوین را استخراج کنند؟

هر استخر استخراج یا هر ماینر، توانایی مشخصی برای ماین‌کردن بیت‌کوین دارد و البته سختی شبکه عامل مهمی در تعیین زمان ماین کردن یک بیت‌کوین است. زمان کوتاه‌تر برای استخراج یک بیت‌کوین به‌صورت نظری حدود ۱۰ دقیقه است؛ این به دلیل این است که بلوک جدید تقریباً هر ۱۰ دقیقه به زنجیره‌بلوکی بیت‌کوین اضافه می‌شود. وقتی یک ماینر بلوک جدید را به زنجیره‌بلوکی بیت‌کوین اضافه می‌کند، یک پاداش به ارزش ۶.۲۵ بیت‌کوین دریافت می‌کند.

در عمل، این پاداش معمولاً بین تعداد زیادی از ماینرها تقسیم می‌شود؛ زیرا بیشتر ماینرها بخشی از اعضای یک استخر استخراج بیت‌کوین هستند. پیوستن به یک استخر استخراج، ماینرها را اطمینان می‌دهد که به طور پیوسته و نه به طور اتفاقی پاداش دریافت خواهند کرد.

چگونه زمان واقعی استخراج بیت‌کوین محاسبه می‌شود؟

زمان واقعی برای استخراج یک بیت‌کوین اساساً به میزان قدرت محاسباتی شما بستگی دارد. برای نشان‌دادن اینکه چگونه سیستم پاداش‌های استخراج بیت‌کوین کار می‌کند، بیایید با یک مثال این را توضیح دهیم.

بسیاری از ماینرهای بیت‌کوین به‌منظور استمراری دریافت پاداش‌ها به یک استخر استخراج متصل می‌شوند. اکثر استخرهای استخراج بیت‌کوین موجود هستند، و برخی از آنها مانند Foundry USA، AntPool و F2Pool سهام بازار بسیار بزرگی دارند.

نرخ هش ریت بیشتری که یک استخر استخراج دارد، احتمال استخراج یک بلوک را افزایش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، طبق آمار به طور میانگین، استخر Foundry USA روزانه حدود ۴۷ بلوک بیت‌کوین را استخراج می‌کند که معادل ۲۹۳.۷۵ بیت‌کوین در روز است. برای استخراج یک بیت‌کوین در ۱ روز، شما باید تقریباً ۰.۶۱۵٪ از هش ریت Foundry USA را به اشتراک بگذارید. این معادل ۰.۶۱۵ EH/s یا ۶۱۵٬۴۰۰ TH/s است.

یک دستگاه ماینر معمولی Bitmain S19k Pro هش ریتی معادل با ۱۲۰ TH/s دارد. برای استخراج یک بیت‌کوین در یک روز، شما باید حدود ۵٬۱۲۸ دستگاه ماینر Bitmain S19k Pro داشته باشید، که قیمت کل آنها تقریباً ۱۲.۹ میلیون دلار خواهد بود.

نقش زیرساخت سخت‌افزاری در ماینینگ بیت‌کوین

آیا می‌توان بیت‌کوین را بدون عضویت در یک استخر استخراج، استخراج کرد؟

بیت‌کوین را بدون عضویت در یک استخر استخراج، استخراج‌کردن، برای بسیاری از افراد ممکن نیست؛ زیرا پروتکل بیت‌کوین هر پاداش بلوک را تنها به یک ماینر اختصاص می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، اگر شما دارای ۰.۰۰۰۱٪ از هش ریت شبکه بیت‌کوین باشید، فقط با احتمال ۰.۰۰۰۱٪ می‌توانید پاداشی دریافت کنید هنگامی که یک بلوک استخراج شود.

اما اگر به یک استخر استخراج بیت‌کوین بپیوندید، به‌جای آن، مقدار کوچکی از بیت‌کوین (نسبت به هش ریتی که شما ارائه می‌دهید) هر بار که یکی از ماینرهای استخر شما یک بلوک را استخراج می‌کند، دریافت خواهید کرد.

ماینینگ بیت‌کوین یک راه بسیار رقابتی برای کسب درآمد است و اگر می‌خواهید آن را به‌صورت سودآور انجام دهید، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی نیز دارید.

چالش‌های ماینینگ و راه‌حل‌های آن

چالش‌های ماینینگ در صورت داشتن پشتیبانی فنی مناسب کمتر خواهند شد. برای دریافت خدمات پشتیبانی فنی سریع، دریافت پاداش بدون دغدغه‌های حاشیه‌ای و اطمینان از قانونی‌بودن فعالیت ماینینگ خود، می‌توانید به استخر استخراج پارسه مراجعه کنید.


برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها