بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۲۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل به شما کمک می‌کند تا از ارتکاب اشتباهات متعدد قانونی جلوگیری کنید. افراد زیادی در جامعه وجود دارند که بدون دانستن قوانین گوناگون، اقدام به انجام معاملات و یا موارد مشابهی می‌کنند که مسئولیت‌های قانونی را برایشان به وجود می‌آورند.


مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل به شما کمک می‌کند تا از ارتکاب اشتباهات متعدد قانونی جلوگیری کنید. افراد زیادی در جامعه وجود دارند که بدون دانستن قوانین گوناگون، اقدام به انجام معاملات و یا موارد مشابهی می‌کنند که مسئولیت‌های قانونی را برایشان به وجود می‌آورند. هر کدام از این موارد که می‌توانند مسئولیت آفرین باشند، را برایتان توضیح می‌دهیم تا دقیقاً بدانید که مسئولیت قانونی به چه معناست. اگر افراد به طور دقیق بدانند که مسئولیت قانونی برای آنها چه تعهداتی را ایجاد می‌کند، نقش مشاوره با وکیل پررنگ خواهد شد. حال در مرحله اول آیا می‌دانید که اهمیت مشاوره حقوقی چیست و چرا باید از وکیل کمک گرفت؟"

اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل چیست؟

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل به عنوان یک راه سریع جهت حل مشکلات قانونی برای اشخاص است. تمام افراد جامعه، اعم از حقیقی و حقوقی، می‌توانند از طریق وکیل به امور حقوقی آشنا شوند. اما شاید افراد به دلایل مختلفی مانند عدم شناخت از وکیل مناسب یا عدم دسترسی به روش‌های ارتباطی، نتوانند به دفتر وکیل مراجعه کنند. بر همین اساس، مشاوره آنلاین و یا تلفنی به عنوان بهترین راهکار برای دریافت مشاوره حقوقی مطرح می‌شود. همچنین، برخی موضوعات به دلیل حساسیت زیاد، نیازمند دریافت مشاوره فوری هستند. در این مواقع، اشخاص نمی‌توانند منتظر باشند تا به دفتر وکیل مراجعه کنند و زمان زیادی را از دست ندهند. بنابراین، از مشاوره تلفنی با وکیل می‌توان بهره‌برد."

"دومین اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل مربوط به هزینه‌اش می‌شود. هزینه‌های مشاوره‌های تلفنی نسبت به مشاوره‌های حضوری کمتر است، که به‌همین دلیل همه‌ی افراد جامعه می‌توانند از آنها استفاده کنند. بیایید این موضوع را از طریق یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید سینا می‌خواهد یک قطعه زمین در منطقه شمال را به وحید بفروشد. طرفین معامله، یعنی سینا و وحید، به مشاور املاک می‌روند تا قرارداد مربوط به زمین را منعقد کنند. زمانی که طرفین، قرارداد را مطالعه می‌کنند، یک سوال برای سینا یا وحید پیش می‌آید که مربوط به یکی از بندهای قرارداد است. حال سینا یا وحید به جای آنکه این سوال خود را بدون پاسخ رها کنند، می‌توانند فوراً با وکیل تماس بگیرند و از او مشاوره بگیرند."

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

در چه زمینه‌هایی می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل استفاده کنید؟

مشاوره با وکیل در حوزه‌های گوناگون حقوقی قابل ارائه است. به عنوان مثال، امور مدنی، کیفری، ثبتی و دیگر زمینه‌ها که نیاز به راهنمایی حقوقی دارند، می‌توانند مورد مشاوره باشند. اما بهترین مشاوره همانی است که در زمینه‌های تخصصی ارائه می‌شود؛ یعنی زمینه‌هایی که وکیل تخصصی و تجربه کافی در آن‌ها دارد. بنابراین، ممکن است وکیلی فقط در یک حوزه خاص از حقوق متخصص باشد و در زمینه‌های دیگر نظری ندهد.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل در تمام زمینه‌های حقوقی ارائه می‌شود. امور حقوقی در قوانین مدنی شامل موضوعات گسترده‌ای است؛ اما این مسائل محدود به زمینه مدنی نمی‌شوند. روابط خصوصی افراد بسیار متنوع هستند و بنابراین امکان ارائه مشاوره در زمینه‌های گوناگون وجود دارد.

اگر مسائل حقوقی دارید یا می‌خواهید از اتفاقات قانونی جلوگیری کنید، بهتر است از مشاوره حقوقی استفاده کنید. مشاوره حقوقی می‌تواند قبل از بروز مشکلات یا امور حقوقی، به شما کمک کند. بهترین استفاده از مشاوره، قبل از وقوع مشکل یا انجام امور حقوقی است، مثلاً در مورد انواع قراردادها."

آیا مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل در هر زمانی امکان‌پذیر است؟

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل تنها در ساعات کاری وی قابل دسترسی است. بنابراین، برای اخذ مشاوره تلفنی، در ابتدا باید ساعات کاری وکیل مورد نظر را متوجه شوید. برخی از وکلا دارای ساعات کاری خاصی هستند و فقط در آن بازه زمانی فعالیت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به تماس‌های دریافتی در طول روز پاسخ می‌دهند. معمولاً، ساعات کاری وکلا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر و از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۹ شب می‌باشد. بنابراین، در طول ساعات اخیر که به عنوان ساعات کاری تمام وکلا در نظر گرفته می‌شود، می‌توانید از مشاوره آنها استفاده کنید.

هزینه مشاوره تلفنی به چه صورت است؟

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بر حسب تعیین خود وکیل محاسبه می‌شود. وکلا با در نظر گرفتن موارد مختلفی اقدام به محاسبه حق مشاوره می‌کنند. برخی از مهم‌ترین معیارهایی که حق الوکاله و حق مشاوره بر اساس آنها تعیین می‌شوند عبارتند از:

  • میزان تحصیلات
  • میزان تجربه و توانایی کاری
  • تخصص و تسلط بر موضوع حقوقی
  • سرعت در پاسخگویی و تشخیص درست موضوع مورد مشاوره
  • ارائه پاسخ صریح و دقیق بدون ایجاد ابهام در ذهن مخاطب

مشاوره با وکیل فقط نباید با هزینه‌ای که آنرا همراه دارد سنجیده شود. بسیاری از افراد به تصور اینکه هزینه‌های مشاوره بالا است، از وکلا استفاده نمی‌کنند. با این حال، مشاوره حقوقی می‌تواند از وقوع مشکلات قانونی جلوگیری کند و کارهایتان را بدون مشکل انجام دهید. حتی اگر مشکلات حقوقی یا قانونی برایتان پیش آمده باشد، در صورتی که مشاوره گرفته باشید، مسئولیتی نخواهید داشت. بنابراین، هزینه مشاوره را نباید فقط محاسبه در خود مشاوره بدانید؛ بلکه باید آن را به صورت جامع مدنظر داشته باشید.

چگونه می‌توان از مشاوره حقوقی تلفنی بهترین استفاده را کرد؟

برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، استفاده از یادداشت بسیار موثر است. به این معنا که هنگام دریافت مشاوره، از یک خودکار و کاغذ برای یادداشت کردن مباحث حقوقی استفاده کنید. این یادداشت حقوقی به شما کمک می‌کند تا به طور دقیق بفهمید که از چه مواردی باید پرهیز کرده و یا چه مواردی را باید رعایت نمایید. اما باید توجه داشت که بهتر است قبل از برقراری تماس، از یک لیست سوالات استفاده کنید.

این لیست سوالات باعث می‌شود که در زمان مشاوره دقیقاً بدانید که چه نوع سوالاتی را بپرسید تا زمان شما و وکیل به بهترین شکل مدیریت شود. هنگام استفاده از یک لیست سوالات، بهتر است تمام سوالات خود را یکجا مطرح کنید تا وکیل بتواند به همه آنها پاسخ دهد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بپردازیم و چگونگی استفاده از مشاوره حقوقی اشاره ای داشته باشیم . در دنیای امروزی مشاوره حقوقی برای حل مسائل روزمره،  امری ناگزیر خواهد بود لذا در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی با وکیل دارید گروه حقوقی فرشاد قاسمی آماده است به سوالات حقوقی شما عزیزان به صورت مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین پاسخ دهند .

لازم به ذکر است اگر توانایی پرداخت حق المشاوره را ندارید می توانید سوال حقوقی خود را به طور رایگان در وب سایت و چت آنلاین بپرسید و  حداکثر ظرف چند ساعت به پاسخ سوال خود برسید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها