بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۰۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
‌معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توزیع ظرفیت‌های نشر و کتاب در سطح کشور، می‌تواند حوزه فرهنگ و مطالعه را تحت تاثیر قرار دهد.
تدبیر24»سید هادی حسینی در آئین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب بزرگ هرمزگان، با یادآوری اینکه تمامی افرادی که در تاریخ ماندگار شده‌اند اهل کتاب بوده‌اند، عنوان کرد: همان طور که در بین پیامبران نیز آنهایی ماندگارتر بوده‌اند که دارای کتاب و سند بودند.

وی، از نوشتن به عنوان مهمترین عنصر در ماندگاری یاد کرد و افزود: تا کسی دست به قلم نبرد و دانش‌های خود را مستند نکند، سودی به بشریت نخواهد رسید.

حسینی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا را بر آن گذاشته‌ایم که با استفاده از نمایشگاه‌های استانی، آنچه را که در حوزه کتاب و نشر در اختیار داریم با کمک دست اندرکاران این حوزه و مدیریت‌های استانی در اختیار جامعه و مردم قرار دهیم.

وی گفت: توزیع ظرفیت‌های نشر و کتاب در سطح کشور، می‌تواند حوزه فرهنگ و مطالعه کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور و همچنین نمایشگاه کتاب هرمزگان قدردانی کرد.

اختصاص 18 هزار میلیارد تومان برای توسعه و تاسیس کتابفروشی های کشور

مدیرعامل موسسه فرهنگی نمایشگاه های فرهنگی کشور با اشاره به اطلاق شدن قطب اقتصادی به هرمزگان، تصریح کرد: توسعه اقتصادی بدون بسترسازی فرهنگی اتفاق نمی افتد و برپایی نمایشگاه کتاب گامی درجهت توسعه فرهنگی است.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر شهرام نیا در آیین افتتاحیه نمایشگاه، ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، دسترسی آسان به کتاب و کاهش هزینه‌های خرید کتاب را از اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد و با اشاره به موقعیت ژئوپلوتیک و ممتاز هرمزگان در بخش اقتصاد و تجارت، عنوان کرد: هرمزگان به خوبی در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفته است و از این رو شایستگی توجه ویژه‌تری در حوزه فرهنگ به ویژه کتابخوانی دارد.

وی با اشاره به بازدید میدانی از کتابفروشی‌های سطح شهر بندرعباس، افزود: پس از این بازدید به این واقعیت پی بردم که وضعیت توزیع کتاب در پایتخت اقتصاد کشور هنوز همپای درک، فهم، نیاز و اهمیت فرهنگی آن نیست.

دکتر شهرام نیا، از کمک به شبکه توزیع کتاب به عنوان یکی از رسالت‌های مهم نمایشگاه کتاب نام برد و بیان کرد: نمایشگاه برای کمک به شبکه توزیع کتاب ایجاد شده نه اینکه کوچکترین اختلالی در آن بوجود آورد.

وی ادامه داد: دوست داران فرهنگ کتابخوانی که بن خرید کتاب دریافت کرده اند تا 10 روز پس از اتمام کار نمایشگاه کتاب می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های سطح شهر بندرعباس، نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه کتاب کشور به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس و توسعه کتابفروشی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری 18 هزار میلیارد تومان برای توسعه و تاسیس کتابفروشی ها اختصاص یافته است که تا پایان سال حجم بیشتری به این امر اختصاص می‌‌یابد.

وی از نمایشگاه کتاب هرمزگان به عنوان یکی از نمایشگاه های موفق در سطح کشور یاد کرد و گفت: در نمایشگاه امسال حدود 572 ناشر 90 هزار عنوان کتاب در بخش داخلی و 12 هزار و 500 عنوان کتاب خارجی ‌عرضه شده است.

شهرام نیا همچنین به تخفیف 30 درصدی نمایشگاه پانزدهم اشاره و بیان کرد: علاقه مندان برای دریافت بن خرید کتاب به شعبه بانک شهر مستقر در نمایشگاه مراجعه کنند.

وی حضور ناشران خوب کشور و رشد قابل قبول غنای نمایشگاه را از ویژگی های بارز پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ذکر کرد و افزود: برنامه‌های جنبی ویژه‌ای نظیر شب شعر با حضور شعرای برجسته، رونمایی از کتاب، جشن امضای کتاب، کودک و نوجوان و ... نیز در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، کتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها