بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۰۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
مقامات نظامی آمریکا با اعلام اینکه پنج ماه است نیروهای دریایی ایران و آمریکای در خلیج فارس هیچ‌گونه رویارویی با یکدیگر نداشته‌اند، از این تحول استقبال کردند.
تدبیر24»مقامات نظامی آمریکا گفته‌اند که در طول پنج ماه گذشته نیروی دریایی ایران با نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس رویارویی با یکدیگر نداشته‌اند، درحالیه بنابر ادعای واشنگتن بیش از دو سال بود که شناورهای ایرانی هنگام عبور از کنار کشتی‌های آمریکایی در این منطقه به سرعت به سمت آنها حرکت می‌کردند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، این مقام‌های آمریکایی ابراز امیدواری کردند که این روند کماکان ادامه یابد. تا اوایل تابستان سال جاری، موارد متعددی از این رویارویی‌های دریایی میان نیروهای این دو کشور در خلیج فارس گزارش شده بود.

ژنرال ژوزف ووتل، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به خبرنگارانی که همراه وی به خاورمیانه سفر کردند، گفت: شاید توقف این رویارویی‌ها به این دلیل بوده است که ما آمادگی‌مان را نشان داده‌ایم و این‌که این اتفاق‌ها قابل‌تحمل نیست و ارتش‌های حرفه‌ای چنین کارهایی نمی‌کنند.

دونالد ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی تهدید کرده بود که اگر رئیس‌جمهور شود، باید به قایق‌های سپاه که به ناوگان دریایی آمریکا نزدیک شوند شلیک کرد. اما بعد از آغاز ریاست‌جمهوری او هم رویارویی‌های نیروهای ایران با آمریکا در خلیج فارس ادامه پیدا کرد.

پنتاگون مدعی است که در بیشتر موارد این رویارویی‌ها، قایق‌های تندرو نیروی دریایی ایران در منطقه حضور داشته‌اند و به ناوهای آمریکایی بسیار نزدیک شده که با اخطار این نیروها مواجه شده‌اند. اقدامی که می‌تواند خطرناک باشد. مقامات آمریکایی رفتار شناورهای ایرانی در خلیج فارس را غیر ایمن و غیرحرفه‌ای خوانده‌اند.

در یکی از آخرین موارد پیش‌آمده که اواخر ماه ژوئیه اتفاق افتاد، مقام‌های نظامی آمریکا گفتند که یک ناو آمریکایی در خلیج فارس به سوی یک قایق ایرانی تیر اخطار شلیک کرده‌ بود. به گفته این مقامات، ناو یواس‌اس تاندربولت پس از آن تیر هشدار شلیک کرده بود که قایق تندرو ایرانی تلاش‌های ناو برای برقراری ارتباط رادیویی را نادیده گرفت.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات نظامی ایران تاکید دارند که این اقدامات در چارچوب مقررات بین‌المللی دریانوردی است. آنها همچنین این اقدامات را در راستای حق ایران برای حفاظت از مرزهایش تعریف می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها