بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۰۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار آخرین وضعیت خرید هواپیما و راه اندازی ایرلاین چابهار را تشریح کرد.

تدبیر24»عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت هواپیمایی آساجت در منطقه آزاد چابهار انجام و موافقت مربوط به این مسئله در سازمان هواپیمایی کشور اخذ شده است، اظهار کرد:  در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستیم که در همین راستا سه راهکار با خرید تعداد هواپیماهای مختلف تعریف شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با خرید هواپیما و با توجه به شرایط بین‌المللی که وجود دارد، با چند مجموعه در حال مذاکره هستیم و بر اساس هدف و برنامه‌ریزی قطعی با شرکت مربوطه که سایت هواپیماهای کوچک و متوسط است، هواپیمای با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ نفره را برنامه‌ریزی و مذاکره با دو برند را آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اعلام اینکه دو برند مربوطه از کشورهای برزیل و کانادا هستند، اظهار کرد: همزمان هر دو موضوع در حال پیشبرد است و با توجه به مسائلی که در حوزه فاینانس وجود دارد، با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجهیم که هنوز طرح مذکور به مرحله نهایی نرسیده است.

کردی ابراز امیدواری کرد که تا بهار سال آینده مسئله خرید هواپیماها نهایی شود. 

وی با بیان اینکه سایر فعالیت‌های مربوط به زیرساخت‌ها و تشریفات پروژه در حال انجام است گفت: خوشبین هستیم که در زمان کوتاهی این پروژه بهره‌برداری شود.

او با بیان اینکه همزمان سه راهکار در حال بررسی است، توضیح داد: در هر یک از راهکارها تعداد هواپیماهای مختلفی از جمله پنج و سه هواپیما تعریف شده است. همه این تصمیمات به مدل فاینانس پروژه بستگی دارد و با توجه به اینکه سه راهکار را مدنظر قرار داده‌ایم، سه بسته تعریف شده و هر یک از آنها ممکن شود، به مرحله نهایی خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار  در مورد سرنوشت فرودگاه بین المللی چابهار نیز خاطرنشان کرد: فرودگاه فعلی حدود ۳۵ کیلومتر از مرکز چابهار فاصله دارد و برنامه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی برای ساخت فرودگاه بین‌المللی در چابهار بنابر درخواست منطقه آزاد مدنظر قرار گرفته است.

کردی افزود: به دلیل اینکه جانمایی فرودگاه خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار بود، متولی طرح شرکت فرودگاه‌های کشور است و آن‌ها نیز در حال مذاکره هستند و شرط ساخت فرودگاه جذب سرمایه‌گذار است؛ چراکه در غیر این صورت شاید مباحث مالی به دولت اجازه ساخت یک فرودگاه جدید را ندهد. علاوه بر این شرکت فرودگاه‌ها در حال برنامه‌ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی است. ما نیز متقاضی ساخت فرودگاه بین‌المللی هستیم که مباحث مربوطه را همراه با وزارت راه و شهرسازی پیش می‌بریم که امیدواریم در صورت جمع‌بندی، سرمایه‌گذار فرودگاه شویم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها