بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۰۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
یک استاد دانشگاه گفت: وظیفه خدا معرفی پیامبر یا امام است ولی اجباری هم در کار نیست و هرچه رخ بدهد، مسئولیتش با خود مردم است.
تدبیر24»حجت‌الاسلام والمسلمین داوود فیرحی طی سخنانی در مراسم هیئت فاطمه الزهرا که در کانون توحید برگزار شد، با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند اگر می‌گذاشتند حضرت علی (ع) به خلافت می‌رسید، هیچ اختلافی در جامعه رخ نمی‌داد ولی از ایشان می‌پرسند چرا حضرت علی (ع) حاکم نشد که ایشان می‌فرمایند چون مردم او را نخواستند. ایشان می‌گویند مثال امامت مثال کعبه است که باید طرف قبله رفت نه اینکه کعبه به سمت مردم برود و اگر این حق را به حضرت علی می‌دادند آنگاه اختلافی در جامعه ایجاد نمی‌شد.

وی افزود: این حرف به معنای آن است که وظیفه خدا معرفی پیامبر یا امام است ولی اجباری هم در کار نیست و هرچه رخ بدهد، مسئولیتش با خود مردم است.

فیرحی با اشاره به ماجرای فدک و دفاع حضرت زهرا از حقوق خود در این ماجرا، گفت: ایشان در محضر خلیفه اول می‌گویند این سهم من و ارث پدرم است و این بیت‌المال نیست که از من بگیرید و  خلیفه اول می‌گوید برای اثبات حرفتان مدرکی ارائه کنید اما حضرت زهرا (س) با استدلال حقوقی و آوردن قاعده «ید» می‌گوید برای رد این موضوع شما باید مدرک بیاورید.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ایشان می‌گوید برای من مهم نیست که فدک را به من بدهید یا خیر بلکه باید بدانید مال من است و این یک رویکرد حقوقی است و زنانه و نه خشونت‌آمیز و مردانه.

وی با بیان اینکه برای انسان امروز مهم نیست که بانوی بزرگ اسلام چگونه عمل کرد بلکه مهم است چگونه الگو بسازد، عنوان کرد: امروز در دنیا می‌گویند برخی نمادها در سکوت، صدایی پر صداتر از فریادها دارند. حضرت زهرا(س) این کار را کرده است. ایشان یک اولتیماتیومی به حضرت علی (ع) می‌دهد و می‌گویند من تا زنده هستم حق بیعت ندارید و از طرفی هم می‌گویند مردم هم حق دارند.

برچسب ها: تدبیر24 ، سکوت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها