بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۰۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.
تدبیر24» ‌‌علیرضا راشکی در مراسم جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان قصرقند افزود: ۶ هزار و ۱۸۱ مدرسه در سیستان و بلوچستان تخریبی و نیازمند بازسازی است.

 
راشکی اظهار کرد: همچنین 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 4 هزار و 358 مورد آن نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان پنجمین استان در جذب تعهدات خیران مدرسه‌ساز است.
 
راشکی گفت: با مشارکت خیران مدرسه‌ساز‌، مدرسه 2 کلاسه خیری روستای حیط شهرستان قصرقند با زیربنای 60 متر و اعتباری بالغ‌بر 30 میلیون تومان در این نقطه محروم ساخته‌شده که در دهه فجر به بهر‌‌ه‌برداری می‌رسد‌.
 
وی افزود: با توجه به نیازهای موجود فرهنگیان روستای حیط شهرستان قصرقند به‌صورت خودجوش به‌طور کامل هزینه ساخت این مدرسه خیری را برعهده‌ گرفته‌اند‌.
 
راشکی خاطرنشان کرد: متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 مترمربع و در سیستان و بلوچستان 3.11 مترمربع است.
 
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان بیش از 12 هزار معلم کمبود داریم که در شهرستان‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند کمبود معلم به 3 هزار نفر می‌رسد و این در حالی است که در 7 سال اخیر بیش از 13 هزار نفر جذب آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان شده‌اند.
 
راشکی با بیان این که مشارکت خیران در ساخت فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان چشمگیر بوده است، افزود: از جمله این خیران می‌توان از واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی نام برد که تاکنون 3 مدرسه را در قصرقند ساخته و در احداث 9 مدرسه دیگر مشارکت داشته است.
 
همچنین در این مراسم فرماندار شهرستان قصرقند نیز بر حصارکشی، ساخت سرویس بهداشتی در مدارس‌، ساخت مدارس شبانه روزی و تعمیر مراکز آموزشی قدیمی در سطح شهرستان تاکید کرد.
 
حمیرا ریگی گفت: دراین جشنواره رایزنی برای ساخت 6 مدرسه توسط خیرین انجام گرفته که ‌امید است با تکمیل این ظرفیت‌ها سهم برخوردای دانش‌‌آموزان قصرقندی ازفضای اموزشی مناسب در حد مطلوب شود.
 
فرماندار خاطرنشان کرد: در سال 95 و 96 تعداد 196 کلاس درس در قالب 77 مدرسه در سطح شهرستان توسط خیرین مدرسه ساز و مشارکت دولت در ردیف اعتبارات دولتی در حال ساخت است و تعدادی نیز به بهره برداری رسیده است.
 
‌ریگی افزود: با وجود مشارکت خیران در ساخت فضاهای آموزشی در قصرقند، این شهرستان به ساخت 20 مدرسه دیگر نیاز دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها