بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۰۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
نخستین فرماندار اصفهان بعد از انقلاب اسلامی گفت: وقتی مردم به‌راحتی می‌توانند هر صحبت یا انتقادی کنند دستاورد بزرگی است که از برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.
تدبیر24»فضل‌الله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی که محسوس است استقلال کشور و پایداری مردم روی عقیده‌شان بود و اینکه ایران در مقابل جهانیان این موضوع را به اثبات رساند که دارای قدرت است و دنباله رو روس و انگلیس نیست. قبل از انقلاب کشور تحت سلطه آمریکا و انگلیس بود، اما در 40 سال گذشته نشان داده شد که ایستادگی ملت ایران بر سر عقاید و آرمان‌هایشان مثال‌زدنی است.

وی افزود: در 40 سال گذشته در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی یا خودکفایی نسبی رسیده‌ایم به خصوص در مسائل نظامی به خودکفایی خوبی رسیده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بابیان اینکه آزادی‌های سیاسی بعد از انقلاب به مرحله خوبی رسید، گفت: همین‌که مردم به‌راحتی می‌توانند هر صحبت یا انتقادی کنند دستاورد بزرگی است که از برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.

صلواتی افزود: در زمان شاه هیچ صحبت انتقادی نمی‌شد مطرح کرد و به دلیل پخش یک اعلامیه مردم باید ماه‌ها زندان و شکنجه را تحمل می‌کردند، اما هم‌اکنون مردم به راحتی در جامعه و فضای مجازی انتقاد خود را مطرح می‌کنند. مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تأکید کرده‌اند که مردم باید انتقاد و صحبت خود را به راحتی مطرح کنند.

نخستین فرماندار اصفهان بعد از انقلاب اسلامی بابیان اینکه بعد از انقلاب به زنان بهای زیادی داده شد، تصریح کرد: از نظر تفکر، زنان جامعه ایران در 40 سال گذشته پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. قبل از انقلاب زنان وابسته به نهادهای حکومتی بودند و ساواک روی آنان نظارت زیادی داشت و بانوان هیچ حرفی نمی‌توانستند در جهت اصلاح جامعه مطرح کنند، اما هم‌اکنون زنان به‌راحتی و با شجاعت انتقاد خود را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: از نظر اقتصادی هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، اما نقطه ضعف هم داریم. در حال حاضر بیکاری، فقر و اعتیاد در کشور زیاد است، اما در مجموع همین که 40 میلیون رأی دهنده پای صندوق‌های رأی می‌آیند در مقایسه با قبل از انقلاب که 20 درصد پای صندوق می‌آمدند دستاورد بزرگی است.  قبل از انقلاب همین درصد رأی‌دهندگان را حکومت از نقاط مختلف برای دادن رأی جمع می‌کرد.

صلواتی در همین خصوص افزود: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر مردم تا نصف شب به پای صندوق رأی آمدند و رأی خود را به صندوق انداختند. همین‌که انقلاب آزاد اندیشی را به مردم آموخت و به آنان اجازه داد که آزادانه رأی دهند از بزرگ‌ترین دستاوردها است. البته مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و برخی مسئولان کارایی لازم را ندارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها