بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
اصلاح‌طلبان هر گاه در هر منصب و مقامی قرار گرفته‌اند به جای رسیدگی و حل مشکلات مردم و وظایفی که برعهده دارند به دنبال سیاسی‌کاری رفته‌اند.
تدبیر24» منتقدین: اصلاح‌طلبان موج‌سواری رسانه‌ای را به خوبی یاد گرفته‌اند و از این جهت هر جا جریانی را به نفع خود ببیند بر آن سوار می‌شوند و در این جهت تنها منافع جناحی‌شان مهم است و کاری به اینکه این موضوع چه تبعات اجتماعی و سیاسی و ... دارد، توجهی ندارند. به خصوص وقتی ضدانقلاب تحرکاتی انجام می‌دهند، اصلاح‌طلبان نیز برای اینکه از غافله عقب نمانند دست خود را بالا گرفته و وارد معرکه می‌شوند.

در جدیدترین تحرکات ضدانقلاب شاهد حمله به حجاب بودیم. این تحرکات توسط «مسیح علی‌نژاد»‌ ضدانقلاب فراری که با سرویس‌های جاسوسی بیگانه ارتباط دارد و مزدبگیر آنان است، راه‌اندازی شده اما پس از مدتی اصلاح‌طلبان وارد ماجرا شدند و نظرات نامفهوم و دوپهلویی ارائه دادند تا ژست منتقد به خود بگیرند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:‌

جملاتی که اصلاح‌طلبان را به نابودی کشاند

نماینده مجلسی که شعبه دوم آمدنیوز در ایران است+تصاویر

اعتراض چند زن به نداشتن «اختیار بدنی» و خشونت در دانشگاه!

در همین رابطه،‌ «سهیلا جلودارزاده»، نماینده فراکسیون امید با اشاره به حضور برخی زنان بدون حجاب در یکی از معابر گفت:

این نتیجه زمانی است که برای زنان محدودیت قایل می‌شدیم و آنان را تنگنای غیرلازم قرار می‌دادیم این کارها به خاطر رفتار اشتباه ماست. [1]

از سوی دیگر، « ناهید تاج‌الدین»، نماینده اصلاح‌طلب مردم اصفهان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‏

دختران خیابان انقلاب، همان دخترانی هستند که سالهاست برای سهمیه قبولی کنکور، برای اشتغال، برای مشارکت سیاسی، برای تصدی پست‌های مدیریتی، برای حضور در ورزشگاه‌ها، برای اجرای موسیقی زنده بر روی سن و… پشت دروازه‌های تبعیض جنسیتی مانده‌اند.از ماست که برماست…[2]

این درحالی است که مردمی که این نماینده را به مجلس فرستاده‌اند به دنبال آن هستند که ببیند وی چه کاری در خصوص، احیای زاینده رود، پرداخت معوقات بازنشستگان فولاد و پلی کریل اصفهان، آلودی هوای این شهر، مشکلات حاشیه نشینان و ... انجام داده است.

نماینده اصلاح‌طلب اصفهان به جای حل مشکلات مردم این شهر به دنبال سیاسی کاری است

به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان خوب بلدند که با استفاده از موضوعات حاشیه‌ای افکار عمومی را در جهت رسیدگی به وظایف اصلی خود منحرف سازند.

«آذر منصوری» از فعالان اصلاح‌طلب نیز بیان داشته اشت‌:

 من فکر می‌کنم بدترین رویکرد نسبت به این اعتراضات برخوردهای قهری است. باید ریشه‌های آن را شناخت. از نظر من باید صدای این اعتراض به درستی شنیده شود و صورت مسئله زنان ایران انکار نشود. این مقدمه همه راه‌حل‌های منطقی و راهگشاست. این یک اعتراض بدون خشونت و مسالمت‌آمیز است. نه مختصات جنبش را دارد و نه نام دیگری می‌توان روی آن گذاشت

«پروانه سلحشوری»،‌ یکی دیگر از اعضای فراکسیون امید نیز در ابتدای ورود به مجلس دهم در مصاحبه با یک خبرنگار خارجی ضمن توهین به زنان مجلس پیشین اظهاراتی درباره کنار رفتن حجاب از سر زنان ایرانی به زبان می‌آورد اما با واکنش رسانه‌ها و افکارعمومی پس از مدتی حرف‌های خود را پس گرفت و بیان کرد از صحبت‌هایش سوبرداشت شد.

این در شرایطی است که «فاطمه راکعی» دبیرکل حزب اصلاح طلب «جمعیت زنان مسلمان نواندیش» درباره این تحرکات، با بیان این که «این برخوردها در شأن زنان فرهیخته‌ی ما که عموماً برای آزادی‌های مدنی و حقوق انسانی و اجتماعی تلاش می‌کنند،  نیست»، گفت:

 به نظر می‌رسد که این‌ها کارهای سازمان‌یافته‌ی مشکوکی باشد که اعتراضات(اغتشاشات) اخیر را جرقه زد و این بار به سراغ زنان آمده، می‌خواهند با این ترفند دوباره آن‌ها را درون خانه‌ها کنند.[3]

البته این صحبت‌های راکعی به شدت توسط اصلاح‌طلبان مورد نکوهش قرار گرفت اما به خوبی خط و ربط این به اصطلاح‌ اعتراضات را مشخص کرد؛ موضوعی که اصلاح‌طلبان سعی دارند آنرا لاپوشانی کرده و نبینند.

در همین رابطه، اصلاح‌طلبان اخیرا پس از اینکه آشوب‌های اخیر فروکش کرد به حمایت از برخی از این افراد آمدند و خواستار آزادسازی برخی از دانشجویان بازداشتی که در آشوب‌ها شرکت کرده‌ بودند، شدند. این در شرایطی بود که نهادهای مربوطه سعی در بررسی نقش این افراد داشتند و دانشجویانی که به عنوان افراد فریب‌خورده شناسایی شدند، خیلی زود آزاد شدند. اما اصلاح‌طلبان که سعی داشتند خود را به عنوان یک آزادی‌خواه نشان دهند و در این جهت وجهه‌سازی کنند گوششان به این موارد بدهکار نبود.

البته اتهام‌سازی‌های اصلاح‌طلبان نسبت به نهادهای نظام تمامی نداشت و «محمود صادقی»، نماینده فراکسیون امید طی توئیت‌های مختلف سازمان ‌زندان‌ها را به عدم حفاظت از جان بازداشتی‌ها متهم کرد.

اصلاح‌طلبان طی سال‌های مختلف نشان‌داده‌اند که در جهت حمله به دین آماده هستند و پیش قدم هستند برای این منظور حتی از همجنس‌بازان حمایت کرده و برخی از دستوارت صریح اسلام را زیر سئوال برده‌اند.[4]


[1] https://www.isna.ir/news/96111206822

[2] http://www.asriran.com/fa/news/590371

[3] http://www.ensafnews.com/98808

[4] https://www.mashreghnews.ir/news/18405

منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها