بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
اوباما:تحلیف روحانی فرصتی برای رفع نگرانی جامعه ایران از مساله هسته ای است
در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: امیدواریم دولت جدید ایران با اتخاذ سیاست هایی که به زندگی بهتر برای مردم ایران می انجامد به خواست ها و مطالبات رای دهندگان ایرانی پاسخ گوید

تدبیر24:آمریکا در واکنش به مراسم تحلیف روز گذشته حسن روحانی رییس جمهور کشورمان با صدور بیانیه ای از این مساله استقبال کرد.

به گزارش تدبیر24 به نقل ازعصرایران به نقل از روزنامه آمریکایی " یو اس ای تودی" کاخ سفید روز گذشته پس از مراسم تحلیف روحانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد:"تحلیف روحانی فرصتی برای ایران فراهم می کند تا سریعا در جهت رفع نگرانی های جامعه جهانی از برنامه های هسته ای این کشور اقدام کند."

در این بیانیه که به نظر می رسد در واکنش به  سخنان روحانی در مراسم تحلیف درباره "ضرورت تکریم به جای تحریم" صادر شده، آمده است:" اگر ایران راه حلی صلح آمیز برای مساله هسته ای می خواهد، آمریکا را شریکی حاضر برای این مساله خواهد یافت.

در این بیانیه از روحانی خواسته شده تا به صدا و خواسته های رای دهندگانی که به امید تغییر به او رای داده اند گوش فرا دهد.

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است:"  امیدواریم دولت جدید ایران با اتخاذ سیاست هایی که به زندگی بهتر برای مردم ایران می انجامد به خواست ها و مطالبات رای دهندگان ایرانی پاسخ گوید."

در بیانیه کاخ سفید از رییس جمهور جدید ایران با عنوان " دکتر حجه الاسلام حسن روحانی " یاد شده است.
 
 کاخ سفید به مردم ایران بابت رساندن صدای خودشان به جهان به وسیله انتخاب روحانی، تبریک گفته است.

کاخ سفید از دولت روحانی خواسته که هر چه سریع تر به تعهدات بین المللی ایران در موضوع هسته ای عمل کند و وعده داده شده در این صورت واشنگتن شریکی مطمئن برای حل و فصل صلح آمیز مساله هسته ای ایران خواهد بود.

  واکنش نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز روز گذشته در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به تغییر رییس جمهور ایران گفت که اهداف جمهوری اسلامی ایران تغییر نیافته است.

نتانیاهو که روز جمعه با اظهار نظر عجولانه درباره سخنان تحریف شده منتسب به روحانی درباره " نابودی اسراییل" ، گاف بزرگی داده بود؛ برای اصلاح اظهار نظر عجولانه روز جمعه خود،گفت:" همین دیروز رییس جمهور جدید ایران گفت که اسراییل زخمی بر پیکر جهان اسلام است."

به گزارش خبرگزاری فرانسه،نتانیاهو افزود:"درست است که رییس جمهور ایران عوض شده اما اهداف حکومت این کشور تغییری نکرده است...هدف حکومت ایران توسعه قابلیت های هسته ای به منظور تولید سلاح هسته ای به هدف محو اسراییل است."

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها