بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۰۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد از مدارس شهری زیر ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم‌مقیاس در آموزش و پرورش است.
تدبیر24»علی الهیار ترکمن ظهر امروز در گردهمایی روسای امور اداری بازنشستگان کشور اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای مواجه است که بر نحوه عملکرد این وزارت خانه بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در تئوری فعلی توسعه با توجه به این که اصلی ترین عامل توسعه، نیروی انسانی است ، آموزش و نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

الهیار با بیان این که اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماع و انسان سازی تاثیرگذار است عنوان کرد: نهادی می‌تواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا کند که دارای انعطاف و سلامت عملکرد داشته باشد.

وی با اعلام این که برای حضور موثر در اجتماع محتوای برنامه های آموزشی بسیار مهم هستند گفت: نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور کرد.

الهیار اظهار کرد: نیاز به رویکرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش احساس می شود، بنابراین رویکرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می کنیم که یکی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.

وی با تصریح این موضوع که کلیشه‌ای ترین موضوع آموزش و پرورش کسری بودجه است یادآور شد: کسری بودجه وجود دارد اما در تحلیل های اقتصادی یک معلول قلمداد می شود.

وی کسری بودجه را یک معادله دو طرف شامل اصل کفایت و استفاده صحیح دانست و ادامه داد: حل مشکل کسری بودجه یک مربع با چهار ضلع برنامه درسی، ساختار اداری، ساختار نیروی انسانی و تنوع منابع مالی است.

الهیار با اشاره به این که بار برنامه درسی منجر به نیازمندی منابع فیزیکی و مالی می شود در مورد ساختار اداری آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور دارای ۷۶۰ منطقه هستیم که ۷۳۰ منطقه عملیاتی محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ۳۰۰ هزار پست مدیریتی در آموزش و پرورش تعریف شده است گفت: بسیاری کشورها از سهم GDP که منابع مالی خارج از دولت است برای مقابله با کسری بودجه استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: ضریب بهره‌وری در آموزش و پرورش ۴۵ درصد است که این یعنی ۵۵ درصد پرت منابع داریم و همین امر منجر به کسری بودجه می شود.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها