بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۰۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
بعضی از زوج‌ها علی‌رغم گذر زمان، آگاهی مطلوبی درباره شیوه عشق‌ورزی همدیگر کسب نمی‌کنند و همین مساله به بروز مشکلات مختلفی در میان آنان منجر می‌شود. «زبان عشق» در میان انسان‌ها یکسان نیست و می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. در یک زندگی مشترک سال و موفق، هر دو طرف می‌توانند زبان عشق همدیگر را درک کنند و حتی شیوه‌هایی را انتخاب کنند که رضایت‌مندی بیشتری را در همسرشان ایجاد می‌کنند.
تدبیر24»افراد متاهل به‌راحتی تشخیص می‌دهند که همسرشان در چه مواقعی دست به کارهایی می‌زند که اصلا مورد پسندشان نیست. این کارها می‌توانند چیزهای کاملا کوچکی باشند یا امور خاصی را در بر بگیرند. با این‌ حال، همه زوج‌ها نمی‌توانند بدون ترس با همسرشان صحبت کنند و دقیقا بگویند که نسبت به رفتارهایش چه احساسی دارند.
متخصصان می‌گویند که صریح بودن با همسر و نترسیدن در طرح مسائل با او به محکم بودن، اعتمادبه‌نفس و شجاعت نیاز دارد، چون این صحبت‌ها می‌توانند چالش‌برانگیز باشند. با این‌ حال، در یک زندگی مشترک سالم و موفق، دو طرف به اندازه کافی احساس امنیت می‌کنند و می‌توانند بدون ترس با همسرشان صحبت کنند.

۲. شیوه عشق‌ورزی همدیگر را می‌شناسید


بعضی از زوج‌ها علی‌رغم گذر زمان، آگاهی مطلوبی درباره شیوه عشق‌ورزی همدیگر کسب نمی‌کنند و همین مساله به بروز مشکلات مختلفی در میان آنان منجر می‌شود. «زبان عشق» در میان انسان‌ها یکسان نیست و می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. در یک زندگی مشترک سال و موفق، هر دو طرف می‌توانند زبان عشق همدیگر را درک کنند و حتی شیوه‌هایی را انتخاب کنند که رضایت‌مندی بیشتری را در همسرشان ایجاد می‌کنند.

۳. همدیگر را به پیگیری هدف‌های شخصی تشویق می‌کنید


بسیاری از ما رویاهای زیادی برای زندگی‌مان داریم و خصوصا با بالاتر رفتن سن‌مان، دلبستگی بیشتری به این رویاها پیدا می‌کنیم. با این‌ حال، همه افراد نمی‌توانند پس از ازدواج همچنان به این رویاها وفادار باشند و هدف‌های خودشان را دنبال کنند. این در حالی است که وجود تفاوت‌های خاصی میان انسان‌ها اصلا غیرعادی نیست و زوج‌های موفق و سالم نه‌تنها به رویاهای همدیگر احترام می‌گذارند، بلکه همدیگر را در راستای پیگیری هدف‌های شخصی تشویق می‌کنند.

۴. با شخصیت واقعی‌تان زندگی می‌کنید


وقتی که وارد زندگی مشترک می‌شوید، بسیار ضروری است که نقاط قوت و ضعف خودتان را بدانید. بعضی از افراد در کنار دوستان‌شان کاملا اعتمادبه‌نفس دارند،‌ اما در محل کارشان کاملا خجالتی هستند. با این‌ حال، هر نقطه قوت و ضعفی که داشته باشید، آگاهی داشتن از آن‌ها می‌تواند به شما در پذیرفتن شخصیت واقعی خودتان کمک کند و مانع از ایجاد تنفر نسبت به خودتان شود. این نکته از اهمیت خاصی برخوردار است، ‌چون پذیرفتن شخصیت واقعی خود می‌تواند در دوست داشتن و پذیرفتن شخصیت واقعی همسر نیز تاثیر بگذارد.

۵. احساس شادی و پشت‌گرمی می‌کنید


وقتی که دوره‌های اولیه زندگی مشترک سپری شدند، حتما این سوال‌ها را از خودتان بپرسید: آیا احساس شادی دارید و فکر می‌کنید که مورد حمایت همسرتان هستید؟ وضعیت خلق‌وخو و عزت‌نفس شما در چه حالتی است؟ اگر احساس کردید که تحت فشار هستید و هیچ حمایتی از سوی همسرتان دریافت نمی‌کنید، حتما با یک مشاور صحبت کنید، چون احساس ناشاد بودن در زندگی مشترک می‌تواند به مشکلات مختلفی در سال‌های بعدی زندگی منجر شود. یکی از مطالعات PLoS One در همین زمینه نشان می‌دهد افرادی که زندگی مشترک بی‌کیفیتی را تجربه می‌کنند، ۵۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها