بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۰۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
میرزایی نیکو:
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: یکی از مصوبات بسیار خوب بودجه ۹۷ توجه به بحث زیرساخت‌ها و تصویب بودجه دو میلیارد دلاری از اعتبارات فاینانس برای مترو و طرح کاهش آلودگی هوا بود. این بودجه اگر تحقق یابد بخش عمده‌ای از مشکلات حمل و نقل، ترافیک و مسائل زیست محیطی حل خواهد شد.

تدبیر24»قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اختصاص دو میلیارد دلار از اعتبارات فاینانس در بودجه ۹۷ به مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: یکی از مصوبات بسیار خوب مجلس در بودجه ۹۷ توجه به بحث زیرساخت‌ها و تصویب بودجه لازم در این زمینه بود. تاکنون نیز در این زمینه ردیف‌هایی موجود بود اما این مبالغ خیلی نامشخص بود و تحقق پیدا نمی کرد. ولی امیدوارم امسال این رقم به طور واقعی در اختیار مجموعه قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: مترو یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های کشور است. اگر این میزان تحقق یابد کمک شایانی به رفع مشکلات حمل و نقل و ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد. نکته اصلی این است که این امر منجر به راه افتادن فعالیت و دربرگرفتن اشتغال با زدن کارگاه ها و تعریف خط جدید می شود.

میرزایی نیکو در خصوص قطار حومه تهران بیان کرد: برای قطار پردیس- تهران و هم چنین تهران به ورامین و اسلام شهر نیز ردیف مشخصی دیده شده است که ان‌شاءالله اجرایی شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس در پایان گفت: امیدوارم آقای نوبخت عنایت ویژه‌ای به این مسائل اساسی داشته باشد و این بودجه بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد تخصیص یابد. اما زمانی که ناظر بودم همیشه کمتر از ۵۰ درصد تحقق یافته است.

برچسب ها: تدبیر24 ، بودجه مترو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها