بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۰۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
بی گمان کسانی که طرح آمریکایی فروپاشی شوروی سابق يا بهار عربي را برای اجرا در کشور جمهوری اسلامی ایران بازسازی و تجویز کرده‌اند نه اسلام و شيعه را شناخته‌اند و نه ایران را و نه ازمردم شریف و بزرگوار ایران تصوير و تصور درستی دارند و نه معنی انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند.
تدبیر24»مغزهای علیلی که می‌خواهند الگوی فروپاشی مارکسیسم و کمونیسم يا عربيسم را در ایران اسلامی به معرض آزمایش و اجرا بگذارند نه از اقتدار معنوي رهبری بر قلب‌های ملت ما آگاهی دارند و نه ملت تیز هوش ایران را شناخته‌اند. آنان گمان می‌کنند اکنون که جمعي جوان مطالبه‌گر توسعه اقتصادي و اجتماعي، اعتراضات خیابانی داشته‌اند، می‌توانند با القای مفاهیم و معیارهای بیگانه با اسلام و ایران، ابتکار عمل در عرصه مطالبه‌گری را به دست گیرند و با تندروی و تظاهر به طرفداری از دموکراسی و آزادی، این انقلاب را که با خون صدهاهزار شهید و فداکار ی و ایثار یک ملت بزرگ به پیروزی رسیده و حفظ شده است از مسیر خود منحرف ساخته و راه را برای تجدید سلطه شوم خود بر ایران و تکرار روزگار تلخ سال‌های پیش از انقلاب هموار سازند. ملت ایران هرگز ادعای آمریکا را در طرفداری از آزادی و دوستي مردم این دیار باور نخواهد کرد. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، انقلابی علیه استبداد و عقب‌ماندگی و فسادی بود که از کودتای آمریکایی بیست و هشت مرداد در ایران تثبيت و تقویت شده بود. زمامداران جديد آمريكا فراموش کرده‌اند که اگر‌چه جنگ تحمیلی نیز وسوسه‌ای از سوی قدرت‌های بزرگ جهان و آمریکا برای تضعیف یا از میان بردن نظام مردمی برآمده از متن انقلاب اسلامی بود لیکن در عرصه عمل به‌دلیل رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خمینی و ماهیت مردمسالارانه نظام و حضور و مشارکت هوشمندانه و گسترده مردم به عاملی وحدت بخش، عزت آفرین و افتخارآمیز در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شد. خط و نشان کشیدن‌های رئیس جمهور آمریکا و یاران وی در مورد برجام، مغایرت آشکار با اصول اولیه حقوق بین‌الملل دارد که بر خوی جهانخواری و برتری طلبی و قيم‌مآبي آن کشور و نیز فشار صهیونیست‌های حاکم بر قوه‌مجریه آمریکا و تاثیر دلارهای نفت کشور‌های عربی مخالف ترقی ایران و تعالی ایرانی دلالت دارد، در پیش جهانیان خریداری نخواهد داشت. مواضع توسعه‌طلبانه رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران نیز از اندیشه‌ای نشأت می‌گیرد که موقعیت انحصاري برای خویش در دنیا قائل است و جهان را تنها تحت سلطه خویش می‌پسندد. این در حالی‌است که اوراق سیاه عملکرد دولت آمریکا از جنگ دوم جهانی تا کنون در عرصه سیاست خارجی این کشور به حدی از فراوانی رسیده است که گهگاه برخی از سیاستمداران آن کشور را به اقرار به اشتباهات و محاسبات غلط و ناصواب واشنگتن وادار کرده و می‌کند‌. اظهارات و مواضع رئیس جمهوری جديد آمریکا در خصوص برجام و علیه جمهوری اسلامی ایران نیز، تنها افزودن برگ سیاه دیگری بر دفتر پر غلط سیاست خارجی آمریکاست و بس. ملت رشید ایران اسلامی، متحد و يكصدا در دفاع از حریم استقلال و آزادی ملک و ملت ایستاده‌اند و با اراده استوار و روحی تسخیرناپذیر خردمندانه و مقاوم در سطح بین‌المللی در دفاع از برجام و حقوق مسلم ایران رشيد اسلامي گام بر می‌دارد.



کمال الدین پیرموذن؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها