بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۰۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
تفتیان:
حسن تفتیان سریعترین دونده ایران می‌گوید که ورود به فینالیست‌های جهان حس شیرینی بود ولی اگر با شرایط نرمال به بیرمنگام می‌رسید نتیجه بهتری هم رقم می‌خورد.

تدبیر24»حسن تفتیان که در مسابقات جهانی داخل سالن در بیرمنگام انگلیس به مقام با ارزش پنجم جهان رسید، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خیلی خوشحالم که یک ایرانی توانست برای اولین بار به فینال دوهای سرعت جهان راه پیدا کند. این اتفاق می‌تواند خیلی مهم و ارزشمند باشد. باید از همه کسانی که مرا کمک کردند تا این لحظه و این اتفاق تاریخی برای کشورم رخ دهد، تشکر کنم.

او در مورد حس خود بعد از پنجم شدن در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی جهان گفت: خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد. نمی‌توانم حس خود را توصیف کنم. حسی که در دو ساعتی که بین مرحله نیمه‌نهایی و فینال داشتم هیچ‌گاه قابل توصیف نیست. من در کنار بهترین‌ دونده‌ها و رکورددارهای دنیا در مرحله نهایی حضور داشتم و باید با آنها رقابت می‌کردم. حس شیرینی بود.

سریع‌ترین دونده ایرانی گفت: شیرین‌تر از فینالیست شدن این بود که در فینال جنگیدم. مربی‌ام به من این اعتماد به نفس را داد که در فینال تنها شرکت‌کننده نباشم و برای کسب مدال بجنگم.

تفتیان گفت: اما واقعا دیر رسیدن به بیرمنگام در کسب نتیجه تاثیرگذار بود. من برای این مسابقات سخت تمرین کرده بودم. برنامه‌ریزی منظم و خوبی داشتم و با همه شرایطی که در رسیدنم به بیرمنگام رخ داد توانستم رکورد 6.53 ثانیه را ثبت کنم و پنجم شوم.

وی در مورد رضایت مربی و خودش از ثبت رکوردش در داخل سالن جهان گفت: با توجه به شرایطی که در این مسابقات فراهم شد هر دو از عملکردم راضی بودیم. اگر با شرایط نرمال به بیرمنگام اعزام می‌شدم مطمئناً رکورد بهتر و بدون شک عنوان بهتری می‌توانستم برای ایران ثبت کنم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در دوی 100 متر خاطرنشان کرد: همه جهان متوجه شدند که دوومیدانی ایران پتانسیل‌های خوبی دارد. البته قبلا هم کسب مدال جهانی توسط حدادی اتفاق افتاده اما باید دانست که این‌ها کار آسانی نیست. سختی‌های زیادی در رقابت‌های جهانی وجود دارد و حمایت و پشتیبانی‌های زیادی را می‌طلبد. اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها باشد مطمئناً رتبه‌های خوبی در رقابت‌های جهانی در این رشته خواهیم داشت و کسب مدال در المپیک 2020 نیز برای دوومیدانی دور از دسترس نیست.

تفتیان به بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز اشاره کرد و گفت: بازی‌های آسیایی جاکارتا نزدیک است. باید خیلی سخت و با برنامه تمرین کنیم چون رقبای ما در این مسابقات رقبای آسانی نیستند. چینی‌ها خیلی قوی در مسابقات قهرمانی جهان ظاهر شدند و تمرینات خیلی خوبی را در آمریکا و زیر نظر مربیان آمریکایی دارند. ما اگر بخواهیم با آنها در جاکارتا رقابت کنیم و برای کسب بهترین مدال‌ها بجنگیم باید امکانات و شرایط بهتری نسبت به آنها در اختیار داشته باشیم.

او افزود: در این مدت باقی‌مانده تا بازی‌های آسیایی جاکارتا باید امکانات و شرایط فراهم شود تا بعد از پایان این مسابقات افسوس خیلی چیزها را نخوریم که ای کاش زودتر اقدام می‌کردیم و یا شرایط بهتری فراهم می‌شد. دو و میدانی یکی از رشته‌های حساس است و یک صدم ثانیه همه چیز را عوض خواهد کرد. من اگر یک صدم ثانیه زودتر می‌دویدم اکنون در رده چهارم دنیا بودم اما پنجمی را با چهارمی عوض کردم. در دوومیدانی باید خیلی فکر کرد و دقیق حرکت کرد.

به گزارش ایسنا، حسن تفتیان در رقابت‌های دوومیدانی رقابت‌های قهرمانی جهان بیرمنگام به عنوان تنها نماینده ایران شرکت کرد و برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران به مرحله فینال رسید. او در فینال در رده پنجم ایستاد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها