بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۰۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴
سه میلیون هکتار از جنگل‌های استرالیا در مدت ۱۵ سال از بین می‌روند.
تدبیر24»تغییرات اقلیمی، فشار بر دیواره بزرگ مرجانی و شرایط گونه‌های در معرض خطر تحت تاثیر بحران جنگل زدایی تشدید شده است. استرالیا در بحبوحه بحران جنگل زدایی قرار دارد. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در مدت حدود دو دهه تا ۲۰۳۰ سه میلیون هکتار از جنگل‌های بکر در شرق این کشور از بین می‌رود.

این بحران در اصل با گسترش صنعت دامداری تشدید شده است هر چند شکست دولت در ارائه محدودیت‌ها و اجرای قوانین موجود نیز در تشدید آن نقش داشته است.

همچنین در این میان تنها درختان در معرض خطر نیستند. استرالیا دارای تنوع زیستی بالایی است و نزدیک به هشت درصد تمامی گونه‌های جانوری و گیاهی زمین در این منطقه زیست می‌کنند. حدود ۸۵ درصد گیاهان این کشور، ۸۴ درصد پستانداران و ۴۵ درصد پرندگان این کشور در نقاط دیگر جهان پیدا نمی‌شود اما اکنون معضل جنگل زدایی این گونه‌های جانوری و گیاهی را با خطر روبرو کرده است.

به گزارش مونگابی، بیشتر موارد جنگل زدایی در منطقه کوئینزلند موجب نفوذ آلودگی به رودخانه‌ها و آسیب رساندن به دیواره بزرگ مرجانی شده است. همچنین جنگل زدایی معضل تغییرات اقلیمی را تشدید کرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها