بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۰۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
«ترخیص» برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کرده و به موضوع خرید و فروش غیرقانونی نوزادان می‌پردازد.
تدبیر24»آزاده موسوی (کارگردان و نویسنده) با اعلام اینکه فیلم کوتاه «ترخیص» را برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کرده است، درباره داستان فیلمش گفت: مدتی قبل باندی در شهر تهران منهدم شد که شامل چند پرستار، دکتر بیمارستان و مسئول ثبت احوال بود. این باند مبلغ زیادی از فروش نوزادان به دست می‌آورد و همین اتفاق ایده ساخت فیلم «ترخیص» شد.

وی با اشاره به اینکه «ترخیص» درباره زن و شوهری است که مجبور به فروش نوزاد خود شده‌اند، افزود: خواندن این خبر مرا ترغیب به تحقیق کرد و با تیترهای «قیمت نوزاد در بیمارستان‌های تهران ٣ تا ١٠ میلیون»، «فروش نوزاد در تهران در کمتر از ٥ دقیقه»، «خرید و فروش نوزادان؛ تجارتی پردرآمد» و ... مواجه شدم. 

این کارگردان که برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کرده است، تلاش این رویداد سینمایی در چند سال اخیر برای نزدیک شدن به جشنواره‌های بین‌المللی معتبر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به اعتقاد من حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره جهانی فیلم فجر اتفاق خوبی است.

وی درباره تاثیر حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره جهانی فیلم فجر علاوه بر جذابیت بخشیدن به این جشنواره، موجب حضور مخاطبان پر و پا قرص فیلم‌های کوتاه در جشنواره خواهد شد همچنین جشنواره جهانی فیلم فجر می‌تواند باعث رشد و پویایی عرصه فیلم کوتاه شود.

کارگردان فیلم کوتاه «ترخیص» حضور در جشنواره جهانی را در ادامه راه فیلمسازان فیلم کوتاه موثر دانست و گفت: دیده شدن و مطرح شدن یک فیلم در هر جشنواره معتبری می‌تواند مسیر آن فیلم برای حضورهای بعدی را هموارتر کند، علاوه بر این هر چقدر در جشنواره جهانی فیلم فجر فعالیت رسانه‌ای درست‌تر باشد و پخش‌کننده‌ها و مهمانان مهم‌تری از جشنواره‌های سراسر دنیا دعوت شوند، می‌تواند به این امر کمک کند.

وی افزود: امیدوارم جشنواره جهانی فیلم فجر بتواند به جشنواره‌های سطح A بین‌المللی نزدیک شود.

موسوی در پایان اظهار کرد: اولین حضور جشنواره‌ای فیلم «ترخیص» در جشنواره فیلم کوتاه تهران بود که نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین صدا شد. اولین حضور بین‌المللی این فیلم نیز در چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه Aspen آمریکا است که ٣ تا ٨ آوریل در کلرادوی آمریکا برگزار می‌شود. این جشنواره ازجمله جشنواره‌های رده A در دنیاست که فیلم‌های کوتاه را به مراسم اسکار معرفی می‌کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، ترخیص
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها