بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۰۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از خالی بودن ۵۶ درصد حجم سد ایوشان خبر داد.
تدبیر24»«رضا میرزایی» در بازدید از سد ایوشان گفت: حجم مخزن ایوشان ۵۲ میلیون مترمکعب بوده که در حال حاضر، ذخیره آب پشت این سد ۲۴ میلیون مترمکعب بوده و ۵۶ درصد حجم آن خالی است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، روند بارش‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری کاهشی و از طرفی به علت افزایش دما و تبخیر شدید، جبران کمبود آب سد ایوشان در روزهای آینده غیرممکن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: سد ایوشان یکی از سرشاخه‌های رودخانه کشکان است که به علت کاهش حدود ۳۳ درصدی بارش‌ها در استان، ۵۶ درصد حجم مخزن خالی بوده و در سال ۹۷ آبی جهت رهاسازی بخش کشاورزی پایین‌دست ندارد.

میرزایی با ذکر اینکه رودخانه کشکان بحرانی‌ترین رودخانه لرستان است، تصریح کرد: رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن، ظرفیت کاشت محصولات آب‌دوست مثل برنج، هندوانه، سیب‌زمینی هم‌چنین کشت دوم در سال جاری را ندارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای با بیان این‌که مجوزهای برداشت آب از رودخانه، معمولاً یک‌ساله تمدید می‌شود و فقط برای کشت اول و محصولات غیر آب‌دوست است، یادآور شد: برای جلوگیری از خشک شدن رودخانه کشکان با متخلفین به رودخانه به‌شدت برخورد قانونی می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، خالی بودن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها