بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۰۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران گفت : کریدور شمال – جنوب با راه آهن آستارا – آستارا به هم متصل و فعال شد.
تدبیر24»خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در آیین افتتاح رسمی راه آهن بین المللی آستارا  – آستارا و فاز اول ترمینال و بارانداز این راه آهن، اظهار کرد : به طور یقین امروز یک روز تاریخی و به یاد ماندنی در مناسبات ریلی دو کشور ایران و آذربایجان است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در آستارا رخ داد، کریدور شمال – جنوب را به هم متصل و فعال می کند، افزود: در بحث حمل و جابجایی کالا و مسافر در سراسر این کریدور از شمال اروپا، روسیه و آذربایجان به واسطه ایران به آب های خلیج فارس، کشورهای آسیای جنوب شرق و به خصوص هندوستان، پاکستان و افغانستان از این مسیر محقق می شود.

خادمی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران توسعه شبکه ریلی است، افزود: در حال حاضر 13 هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور داریم و 3410 کیلومتر جدید در حال اجراست که رقم بسیار بزرگی است.

وی اضافه کرد : 5000 کیلومتر راه آهن جدید در دست مطالعه داریم که توسط دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

معاون وزیر و راه شهرسازی با اشاره به اینکه مسیر منقطع در این کریدور، قطعه قزوین به رشت و سپس آستارا است، توضیح داد: قسمت مشکل و پیچیده قزوین به رشت در مراحل پایانی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این محور 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل خاص و بزرگ احداث و 20 میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی در شرایط بسیار سخت مهندسی انجام شده است.

خامی با تأکید بر اینکه بسترسازی 164 کیلومتری قزوین به رشت تا پایان فروردین ماه به اتمام می رسد، افزود: بالغ بر 156 کیلومتر ریل گذاری در این مسیر انجام شده است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه ریل گذاری مسیر باقیمانده هم به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران اضافه کرد: پروژه بزرگ ریلی قزوین  - رشت تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد : عملیات شروع مسیر رشت به آستارا آماده و مطالعات توسط مشاور انجام شده است و اجرای قطعات اولیه آن در سفر رئیس جمهوری ایران به آذربایجان و دیدار با الهام علی اف و توافقات مالی آغاز می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها