بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی
اكثريت نمايندگان مجلس فارغ از تعصبات جناحي درصدد هستند با دولت برآمده از راي مردم درجهت حفظ منافع ملي و پيشرفت كشور همكاري كنند.

تدبیر24 : اكنون كه بودجه سال93 در موعد مقرر توسط دولت به مجلس ارائه شده است همگان انتظار دارند نمايندگان در مجلس نهم فارغ از تعصبات جناحي و سياسي بودجه را تا قبل از پايان سال92 مورد بررسي و تصويب قرار دهند. البته يك نكته مهم را نبايد از نظر دور داشت و آن ظهور بلوغ سياسي در مجلس نهم است.

در ابتداي تشكيل دولت همگان شاهد بودند كه اكثريت نمايندگان ملت در مجلس كمال همكاري را در دادن راي اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت تدبير و اميد از خود نشان دادند و بايد اذعان كرد كه در حال حاضر تعامل دو نهاد مجلس و دولت با يكديگر نسبت به سال‌هاي گذشته تفاوت پيدا كرده و مي‌توان گفت بي‌سابقه بوده است. نمايندگان ملت به هيچ‌وجه در حوزه تخصصي خود كه بررسي بودجه سال آينده است رويكرد سياسي و جناحي ندارند و سعي خواهند كرد تا در كميسيون‌هاي تخصصي به بررسي بودجه سال93 بپردازند و در اين راه همانطور كه قبلا نشان داده‌اند با دولت تدبير و اميد همكاري و همراهي لازم را دارند. البته وجود مسائل سياسي و علایق جناحي را در بين نمايندگان نمي‌توان انكار كرد و مساله‌اي است كه هميشه در مجالس دوره‌هاي مختلف ديده مي‌شود.

البته مي‌توان ادعا كرد داشتن علایق سياسي يك نماينده مساله‌اي است طبيعي و البته انكار نشدني؛ اما دخالت دادن این علایق در وظايف تخصصي يك نماينده مانند تصويب بودجه، لوايح و قوانين به نوعي خيانت به شأن نمايندگي محسوب مي‌شود. بنابراين انتظار مي‌رود تمام نمايندگان ملت در مجلس با نگاهي تخصصي به بودجه سال93 نگاه كنند. بايد دانست كه مجلس اصولگرا گرچه به لحاظ سياسي ممكن است منتقد سياست‌هاي دولت فعلي باشد اما فارغ از بحث‌هاي جناحي اين مجلس يك هدف بيشتر نبايد داشته باشد و آن پيشرفت نظام مقدس جمهوري اسلامي و رفع مشكلات اقتصادي فعلي كشور است.

لذا چيزي كه اكنون در بين نمايندگان ملت مشاهده مي‌شود شايد روزي خوشبين‌ترين تحليلگران هم آن را پيش‌بيني نمي‌كردند. در حال حاضر به نظر مي‌رسد كه اكثريت نمايندگان مجلس فارغ از تعصبات جناحي درصدد هستند با دولت برآمده از راي مردم درجهت حفظ منافع ملي و پيشرفت كشور همكاري كنند. بايد اذعان كرد كه با وجود تفاوت ديدگاه سياسي ميان مجلس و دولت؛ اكثريت نمايندگان مجلس به آن درجه از بلوغ سياسي رسيده‌اند كه در مباحث تخصصي و حياتي كشور مانند بررسي بودجه تمايلات سياسي و جناحي خود را به كناري نهاده و به مطالعه تخصصي بودجه بپردازند.

در صورت بروز اين رويداد كه چندان هم دور از انتظار نيست مجلس نهم نيز مي‌تواند مانند دولت تدبير و اميد عمل كرده و بودجه سال93 را تا پايان بهمن ماه بررسي و پس از ارائه نظر كارشناسي خود پس از تصويب، لايحه را در اختيار دولت قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها