بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
اخیرا نشست مشترکی بین سران جریان اعتدالگرا و اصلاح‌طلب برگزار شده است.
تدبیر24»هرگونه نشست منطقی برای اجرای قانون و توجه به خواست مردم برای توسعه و تعالی کشور مفید است. هر نشستی که در آن درباره استقلال و جمهوریت کشور بحث شود، یک رفتار و عمل منطقی است و به معنای به بلوغ رسیدن اعضای جامعه سیاسی تلقی می‌شود. به خصوص اگر این نشست‌ها درون جریانی باشد یا جریان‌هایی مسیر آن‌ را هموار کنند. به‌ویژه برای جریان اصلاح‌طلب که همیشه در گفت‌وگو و رفتارهایی که می‌تواند از کار کشور گره بگشاید، رفتارهای مسئولان را قاعده‌مند و فراجناحی‌تر کند. شریعت ما هم می‌گوید در کارها با هم مشورت کنید و خروجی این مشورت باید یک رفتار خردمندانه باشد که مردم در سایه آن، یک زندگی توأم با عزت و آرامش داشته باشند. این که جریانی ضمن گفت‌وگو مسائل کشور را آسیب شناسی کند باید به فال نیک گرفته شود. مردم و جمهوریت کشور در اولویت هستند و هر مانعی برای توسعه این فاکتورها باید با کار کارشناسی و قانونمند برطرف شود. نشست سران اصلاحات و اعتدال می‌تواند آغازی بر این باشد که کشور را با هزینه کمتری اداره کنیم. پیامبر(ص) بسیاری از دشمنان را با گفت‌وگو همراه خود کرد و در یک مجموعه بدوی یک رسالت عالی شکل داد. البته این نشست‌ها نباید به چهار یا پنج نفر محدود شود و تمام جریانات سیاسی و کسانی که دلسوز مردم هستند و عرق وطن دارند و کسانی که کرسی‌های قدرت را به دست گرفتند باید دست به دست هم دهند و به گفت‌وگو بپردازند که در نتیجه به وحدت ملی و ایرانی باثبات‌تر و توسعه یافته‌تر منجر شود. نشست‌هایی از این دست می‌تواند ذهنیت‌ها و برداشت‌های رایج را اصلاح کند. بار اصلی به کرسی نشستن آقای روحانی بر دوش جریان اصلاح‌طلب است چراکه اصلاح‌طلبان با توجه به قول‌های آقای روحانی مردم را متقاعد کرده و برای ایشان رای جمع کرده‌اند. بنابراین لازم است با برگزاری چنین نشست‌های مشترکی علت محقق نشدن برخی وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی بررسی شود و ضمن شفاف سازی امور، سوءتفاهم‌ها برطرف شود. برخی جریان‌های سیاسی تقوا را رعایت نمی‌کنند و به راحتی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند، لذا این دروغ‌ها باید در این نشست‌ها پاسخ داده شود و بی‌شک حاصل آن یک اعتمادسازی و انسجام محکم‌تری برای رفتاری مدنی‌تر است. نشست‌هایی از این دست نشانگر این است که جریان اصلاح‌طلب به بلوغ فکری رسیده و مسائل کشور را با گفت‌وگو حل می‌کند.




سید فاضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها