بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
شنبه‌شب ده‌ها ویدئو از ریاض و نزدیکی کاخ پادشاه عربستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صدای تیراندازی سنگین در آنها به وضوح شنیده می‌شد.
تدبیر24»نیروهای امنیتی عربستان سعودی، شنبه‌شب اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین را در اطراف ریاض، در منطقه‌ای که کاخ‌های پادشاهی سعودی در آن قرار دارد، سرنگون کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)  گزارش داد که یک ایست بازرسی در «خزامه»، حدود ساعت هشت شب به وقت محلی، یک پهپاد کوچک که از راه دور کنترل می‌شد، را رصد کرده‌ است.

در پی این اقدام، موجی از شایعات در شبکه‌های اجتماعی داغ شد که از یک کودتای نظامی علیه خاندان پادشاهی عربستان خبر می‌داد.

در اخبار اولیه حتی اشاره شد که با آغاز تیراندازی‌ها ماموران امنیتی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن‌سلمان» ولیعهدش را به یک پایگاه هوایی منتقل کرده‌اند.

اما دقایقی بعد معلوم شد که علت تیراندازی نزدیک شدن یک پهپاد اسباب‌بازی به آسمان قصر بوده که محافظان را ناچار به هدف‌گیری آن کرده است.

به گفته سخنگوی پلیس ریاض، حادثه ساعت هفت و ۵۰ دقیقه عصر به وقت محلی رخ داده است و محل واقعه محله «خزامه» در شمال غرب ریاض بوده که یکی از کاخ‌های سلطنتی در آن قرار دارد.

با این حال، یک مقام ارشد حکومت عربستان به خبرگزاری رویترز گفته‌است که ملک سلمان، پادشاه آن کشور در زمانی که این واقعه رخ داده در کاخش در ریاض حضور نداشت و در جای دیگری از پایتخت بود.

گزارش‌ها حاکی‌ است که طی ماه‌های گذشته و از زمانی‌که ولیعهد عربستان، اقدام‌های اقتصادی و سیاسی خود را آغاز کرده و دست به گشایش‌هایی در فضای اجتماعی و فرهنگی این کشور زده، تمهیدات امنیتی در اطراف کاخ پادشاهی و مراکز اصلی حکومتی افزایش یافته‌ است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها