بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
تدبیر24» فروغ تیموریان* - این روزها وقتی سری به فضای مجازی می‌زنم بیشتر دلم میگیرد، و گاهی فکر می کنم اگر این فضا نبود آیا ما از همه حوادث اطرافمان باخبر می‌شدیم و این قدر به فکر فرو می رفتیم؟

 وقتی فیلم درگیری دختران معصوم سرزمینم را میبینم به عنوان کسی که سالیان سال با این دخترکان ساده و بی آلایش در کلاس های درسم زندگی کرده‌ام از خود می پرسم کجای این کار اشکال دارد؟

 آیا من رسالتم را خوب انجام نداده ام و طرز برخورد مناسب و اخلاق اجتماعی با دیگران  را به او نیاموخته ام یا مقصر خانواده می باشد که نتوانسته است به او آداب اجتماعی را بیاموزد و یا جامعه ،که بدرستی از عهده جامعه پذیر کردن افراد بر نیامده؟

 نوک پیکان را به کدام سمت بگیرم که نه بید بلرزد و نه باد،
 بارها در مورد نگاه های جنسیتی به زن نوشته‌ام و فریاد هایم را کشیده‌ام ..که ما زنان همیشه از مردان جامعه شاکی بوده ایم که چرا این جنس ظریف و بی پناه رابراحتی  مورد خشونت و بی احترامی قرار می دهند..و نگاهی جنسییتی به زن دارند
 و امروز وقتی زنان گشت ارشاد را میبینم که به هم جنس خودشان رحم نمی کنند و با مشت و لگد به دختر بی‌پناه حمله می‌کنند فریادم را بر سر چه کسی بکشم؟
 و شکایت پیش چه کسی ببرم؟
 این دختر غیر از اینکه جگر گوشه و  عزیز کسی است دختر ایران است دختر سرزمین پهناور ایران با تمدنی غنی و با ارزش این دختر همه ی ما می باشد

سوالم از یک نفر نیست سوالم از همه است.
 اول از مسئولین ،
از شما می‌پرسم آیا یک اخطار و اخراج فرد خاطی می تواند آینده دختران دیگر سرزمینم را در زمانهای آینده تضمین کند
 آیا می توانید کاری کنید که دیگر شاهد این اعمال وحشیانه نباشیم و تصویر و صحبتمان صفحه اول خبرگزاری های خارجی نباشد تا تصویری غیر اخلاقی و خشن و وحشیانه از خودمان بر جا نگذاریم،

 و بعد از آن از علما و فقها می پرسم آیا ترک هر یک از واجبات دینی جرم و مستوجب مجازات است مگر اعمال همه ما از هم جدا نیست ؟
مگر هر کسی را در قبر خودش نمی گذارند چگونه با این همه زور و اهانت و اجبار می‌خواهید دین و اعتقادات مذهبی را به جوانان ما یاد بدهید؟

 و شما، شما مأمورین و خانوم های محترم گشت ارشاد شما حقوق می‌گیرید برای کتک زدن؟
برای خشونت و برخوردهای قهر آمیز و تند ؟
صرف میلیاردها تومان در موسسات فرهنگی چه نتیجه‌ای را به دنبال داشته و اثرات آن در جامعه چه بوده است؟

 گرچه می‌دانم شما هم قربانی هستید مانند همان فردی که داری او را کتک میزنی باید دید شما چه تصوری از دین ، اخلاق ، ماموریت ، حجاب ،انسانیت جامعه و دختر در ذهن تو شکل گرفته است که چنین رفتارهایی را انجام می‌دهی، مشت هایی که برسر و روی دختر جوان میکوبی  پاسخ کدام بغض فروخورده تو می باشد که چنین محکم و عصبانی خود را خالی می کنی ؟
 کجا به تو ظلم شده است؟ چه کسی تو را نادیده گرفته است که چنین خشمگین هستی؟
می دانم که تو هم خودت یک زن هستی و قطعاً قربانی خشونت شده ای که این شغل را انتخاب کرده ای، و گرنه می‌توانستی تو هم مانند دیگر زنان سرزمینم حتی در هر شغلی هواخواه و طرفدار هم جنس خودت در جامعه باشی و از او همیشه و همه جا دفاعی جانانه بکنی،
 روح همه زنان و مردان سرزمینم خسته و زخمی است .
رافت مصلحتی و مهربانی تاریخ مصرف دار اعتماد را از ملت گرفته است،
 یک بار هم مسئولین واکنش های مردم و جوانان را تحلیل کنند و از آن ها درس بگیرند به ندای تحلیلگران اجتماعی و دردمندان جامعه گوش دهند.
 بیایید فریاد جوانان و مردمان این سرزمین را بشنوید و به دادشان برسید

  که فردا نوبت جگرگوشه کدام پدر و مادر است....


* فروغ تیموریان، جامعه شناس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها