بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
نشست روز گذشته سران سه قوه كه به تعبير رييس‌جمهوري، از نظر گردهم ‌آوردن همه مديران ارشد قواي سه‌گانه زير سقف «خانه ملت» بي‌سابقه بود؛ در فضايي همدلانه و به‌دور از هرگونه تنش و ناآرامي برگزار شد و شخصا معتقدم اگر قرار باشد عنواني براي اين نشست بگذاريم، بايد از آن به عنوان «نماد گفت‌وگوي ملي» ياد كنيم...
چراكه همواره در بحث گفت‌وگوي ملي لازم است سران سه قوه و مديران ارشد به‌جاي طرح مسائل و انتقادها از طريق تريبون‌ها و رسانه‌ها، رودرروي هم نشسته و مسائل را مطرح كنند. همچنين درشرايطي كه در مدتي كوتاه پس از اتمام اين نشست كم‌نظير، شايعاتي درمورد برهم خوردن نظم جلسه ازسوي برخي نمايندگان منتقد دولت مطرح شد، به عنوان يكي از حضار كه از آغاز تا انجام در جلسه حضور داشتم، اين مسائل را تكذيب مي‌كنم. واقعيت اين است كه به هيچ عنوان بحث كدورت يا دلخوري هيچ نماينده‌اي مطرح نشد، حال آنكه اگر در چنين نشستي، سوال يا نقدي مطرح نشود، امري غيرطبيعي رخ داده و طبيعتا هدف از اين دورهم‌نشيني‌ها طرح مشكلات است. ازطرفي استنباطم اين است كه مسوولان و سران قوا در مسائل اصلي يا اختلاف‌نظري ندارند يا اگر تفاوت ديدگاهي وجود دارد، تلاش مي‌كنند با همكاري و همدلي نظرات خود را به يكديگر نزديك كرده و مشكلات را مرتفع كنند. پيشنهاد مشخصم براي كيفي‌سازي چنين نشست‌هايي اين است كه مباحث مهمي كه ازسوي روساي سه قوه و همچنين نمايندگان ٣ فراكسيون سياسي مجلس مطرح شد، مستندسازي شده و در اختيار نمايندگان مجلس قرار گيرد تا عملا پايه‌اي براي ارتباطات بيشتر با دستگاه قضايي و اجرايي باشد و به تحقق گفت‌وگوي ملي نيز ياري برساند.

طبيعتا اين سران قوا يا سخنگوهاي اين سه قوه هستند كه بايد درصورت لزوم محتواي نشست را رسانه‌اي كنند اما درنهايت درباره محور و كليات مباحث مطرح شده در اين نشست غيرعلني بايد بگويم در اين جلسه اجمالا مسائل مهم بين‌المللي، منطقه‌اي و داخلي در حوزه اقتصاد، مسائل اجتماعي و سياسي مطرح شد.



احمد مازني،نماینده مجلس

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها