بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
استانبول در کنار دریا قرار دارد و گاهی اب و هوا در مناطق مختلف آن متغیر است. در تابستان، گرم و آفتابی و گاهی همراه با رگبار است، متوسط دمای روز 27 و در شب 18 درجه است. زمستان در استانبول سرد و مرطوب است، در روز 7 درجه و شب 2 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای سفر به استانبول اواخر بهار و اوایل پاییز است.

تدبیر24»استانبول در کنار دریا قرار دارد و گاهی اب و هوا در مناطق مختلف آن متغیر است. در تابستان، گرم و آفتابی و گاهی همراه با رگبار است، متوسط دمای روز 27 و در شب 18 درجه است. زمستان در استانبول سرد و مرطوب است، در روز 7 درجه و شب 2 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای سفر به استانبول اواخر بهار و اوایل پاییز است.


-آنکارا

این شهر پایتخت مدرن ترکیه و بهترین مرکز تجاری آن شناخته می شود. در خیابان های پرهیاهو این شهر آسمان خراش های بلند و نیز آثار باستانی و قلعه های نظامی به هم پیوسته که از جاذبه های دوران عثمانی است. در مرکز شهر "اولوس" مناظر بی نظیری را مشاهده می کنید که به ریشه رومی آنکارا اشاره دارد.

برفراز تپه ای در بخش غربی مرکز شهر، دید خوبی به مقبره آتاتورک دارید، بنیان گذار ترکیه مدرن و مردی که آنکارا را به عنوان پایتخت در نظر گرفت. در این شهر انتخاب های زیادی برای دیدار و گشت و گذار دارید، در اینجا به چند نکته که در سفر با تور آنکارا، راهنماییتان می کند اشاره می کنیم.برای خواندن اخبار و اطلاعات آفر تور  ترکیه می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

آب و هوا و زمان سفر

آنکارا فصول متفاوتی دارد و دمای هوای متغیر، تابستان گرم و سوزان و زمستان گرم و خشک. دمای هوا در بین فصل های سرد و گرم از 3 درجه زیر صفر تا 30 درجه بالای صفر متغیر است.

اقامت

آنکارا دارای هتل های متنوع و خوب است و قیمت ها نسبت به بقیه شهر های ترکیه مناسب تر است. از بهترین هتل های شهر، هتل آنکارا هیلتون سا، هتل موون پیک، هتل رادیسون بلو و هتل دیوان کوکورهان، هتل های پنج ستاره شهر هستند. برای اقامت ارزان تر هتل های چهار ستاره خوبی مثل، هتل دمونتی اوتل، هتل پلازا و هتل دیوان را می توانید انتخاب کنید.

مواد غذایی

انواع خوراک های ترکی با ذائقه ما ایرانی ها جور است، اسکندر کباب، کوفته به همراه ماست‌، دونر کباب، لاه معجون، مرجیمک جورباسی، ساچ کباب، ماهی کبابی و کباب گوشت از غذاهای پرطرفدار ترکیه ست. در رستوران های قدیمی شهر می توانید بهترین ماهی کباب ها را بچشید. البته از لذت خوردن غذاهای خیابانی هم نباید گذشت.

دیدنی های آنکارا

از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می شود به آرامگاه آتاتورک، موزه تمدن آناتولی، مسجد حاجی بایرام، سایت باستانی هاتوشا، مسجد کجاتپه،  موزه صنعتی راحمی و پارک دیکمن وادیسی اشاره کرد. در این شهر تلفیقی از معماری سنتی عثمانی و رومی و معماری مدرن را مشاهده می کنید.اطلاعات سایر آفر تور لحظه آخری مانند آفر تور گرجستان از سایت سفر باتو دیدن کنید.

 _ ازمیر

این شهر ساحلی زیبا در کرانه دریای اژه واقع شده و سواحل ماسه ای زیبا، آب و هوای معتدل، جاذبه های تفریحی و تاریخی را با هم داراست. این شهر از لحاظ تجاری و حمل ونقل اهمیت زیادی دارد و در عین حال دوره های مختلفی از تاریخ را گذرانده و 5000 سال قدمت دارد. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکاراست. در این شهر هم مثل بقیه سفرها با تور ترکیه، دیدنیهای زیادی وجود دارد.

اقامت

هتل های لوکس و پنج ستاره ازمیر مثل هتل سوئیس اتل گرند، هتل کی، هتل هیلتون، هتل موون پیک، هتل ویندهام گرند و هتل بوتیک مت هستند. هتل های خوب دو، سه و چهار ستاره عبارتند از، هتل پارک، هتل ارتی ایرپورت، هتلبایلان و گوزل ازمیر، که با توجه به بودجه و سلیقه تان می توانید انتخاب کنید.

مواد غذایی

مثل همه شهر های ترکیه محبوب ترین غذا در اینجا انواع کباب های ترکی خوشمزه است، البته در رستوران های محلی کوفته، سوپ ترخینه، لاهماجون و ... هم ارایه می شوند. رستوران های بسیار خوب با غذاهای بین المللی هم فراوان هستند.

دیدنی های ازمیر

در این شهر ساحلی زیبا تفریحات و سرگرمی های زیادی وجود دارد، شنا، قایق سواری، قدم زدن کنار ساحل را از دست ندهید، در ضمن در کنار آن از دیدن جاذبه های تاریخی مثل، قلعه کادیفه کاله، آسانسور ازمیر، مسجد حصار، کلیسای سینت پلیکارپ، موزه باستان شناسی، آگورای ازمیر، برج ساعت، میدان کوناک و همینطور پارک حیات وحش، دیدن کنید.

_استانبول

استانبول شهری میان آسیا و اروپا، پر از دیدنیهای رنگارنگ، از قصرها و مسجد های عثمانی گرفته تا حمام های تاریخی و کلیسا های رومی و نیز جنگل و جزیره و دریاست. در خیابان پرشور استقلال قدم بزنید و از میدان تقسیم با مراکز خرید متنوعش دیدن کنید، و یا از کافه های کوچه پس کوچه ها لذت ببرید. سفر با قایق روی تنگه بسفر و دیدار یک روزه از جزایر دریای مرمره از دیگر تفریحات استانبول است. در واقع همه جور سرگرمی برای مسافران تور استانبول وجود دارد.برای مشاهده اخبار و اطلاعات آفر تور استانبول به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

آب و هوا

استانبول در کنار دریا قرار دارد و گاهی اب و هوا در مناطق مختلف آن متغیر است. در تابستان، گرم و آفتابی و گاهی همراه با رگبار است، متوسط دمای روز 27 و در شب 18 درجه است. زمستان در استانبول سرد و مرطوب است، در روز 7 درجه و شب 2 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای سفر به استانبول اواخر بهار و اوایل پاییز است.

هزینه سفر

هزینه سفر به استانبول مناسب است. وجود پروازهای هوایی هر روزه و هتل های زیاد و ارزان بودن غذاها سفر بی دردسر و نسبتا ارزانی می توانید داشته باشید. برای جابجایی از مترو، اتوبوس و تراموا می شود استفاده کرد. برای خرید هم متناسب با بودجه تان از اجناس متنوع و فروشگاه های فراوان می توانید استفاده کنید.

دیدنی های استانبول

این شهر زیبا و تاریخی پر از جاذبه است، کاخ ها و مساجد، کلیسا و قصرهایی با معماری زیبا و قدمتی دیرین، همراه با چشم اندازی از تنگه بسفر که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل می کند و استانبول را به بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند. معروفترین دیدنیهای استانبول عبارتند از، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دولماباغچه، مسجد سلیمانیه، جزایر پرنس، پارک گلخانه و حمام خرم سلطان.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها