بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۰۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
تازه‌ترین آمار منتشره در ایالات متحده آمریکا، حاکی است که کاربران میانسال بیشتر از شبکه فیس‌بوک استفاده می‌کنند.
تدبیر24»تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته از کاربران آمریکایی، میانگین سنی کاربران و میزان استقبال و  استفاده آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی گوناگون را به خوبی نشان می‌دهد.

طبق نتایج این پژوهش‌ها، می‌توان گفت که میانگین سنی +۶۰ سال به فیس بوک بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی علاقه دارند، این درحالیست که این گروه سنی به شبکه‌های اجتماعی ردیت (reddit)، تامبلر  (tumblr)، اسنپ چت ( snapchat) و اینستاگرام  (instagram) به ترتیب کمتر از سایر پلت‌فرم‌های محبوب در جهان استقبال کرده‌اند.

نمودار زیر به خوبی تفاوت استفاده و استقبال گروه‌های سنی مختلف از شبکه‌های اجتماعی گوناگون را نشان می‌دهد:

بر این اساس، فیس بوک میزبان ۶۷ درصد از کاربران میانسال بالای ۶۰ سال، ۸۱ درصد از کاربران جوان در گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال و ۸۶ درصد از کاربران جوان و نوجوان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال بوده است.

اینستاگرام دقیقا برخلاف فیس بوک، بیشتر محبوب کاربران جوان  و نوجوان در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۲۹ سال با در اختیار داشتن ۵۸ درصد از آن‌ها، واقع شده است، در حالیکه تنها ۷ درصد از کاربران میانسال بالای ۶۰ سال از این شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی تامبلر با دو درصد، ردیت با یک درصد و اسنپ چت هم با یک درصد به ترتیب کمترین میزان استفاده کاربران میانسال بالای ۶۵ سال را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق نمودار بالا، دو شبکه اجتماعی که میزان استفاده کاربران جوان و میانسال در آن‌ها تفاوت فاحشی دارد، اینستاگرام و یوتیوب است.

البته این نظرسنجی‌ها قبل از رسوایی فیس بوک مبنی بر نقض حریم شخصی و افشای اطلاعات خصوصی کاربرانش بوده است، بنابراین انتظار می‌رود روند استفاده کاربران در تمامی گروه‌های سنی دچار کاهش بی‌سابقه و چشمگیری شده باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها