بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۰۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
هاکی روی چمن ایران چند سالی است که در رویدادهای بین المللی شرکت نکرده و تقریبا در خواب به سر می برد.
تدبیر24»هاکی روی چمن ایران چهار سال است که در هیچ تورنمنت مهمی شرکت نکرده است و همچنان در خواب به سر می برد. ملی پوشان هاکی چمن ایران به رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه بازی های آسیایی جاکارتا اعزام نشدند و هیچ تلاشی برای کسب سهمیه بازیهای آسیایی انجام نشد. البته در دوره گذشته بازی های آسیایی، هاکی چمنی ایران با قرار گرفتن میان شش تیم برتر مسابقات کسب سهمیه، شانس حضور در بازی های اینچئون را کسب کرده بود اما به آن رقابت‌ها هم اعزام نشد.

آخرین فعالیت هاکی چمنی ایران به رقابت‌های لیگ جهانی و بازی‌های بنگلادش (انتخابی بازی های آسیایی اینچئون) در سال 92-93، باز می‌گردد. حتی با وجودی که بهرام شفیع رییس فدراسیون در اردیبهشت 95 از آغاز برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور هاکی روی چمن سخن گفته بود اما این مسابقات (تحت عنوان هاکی 5) تنها در سال 95 انجام شد.

هاکی چمنی ایران در حالی در خواب ناز به سر می برد که سایر رشته‌ها برای حضور در بازی های آسیایی تلاش می‌کنند. برخی رشته‌ها همانند اسکواش تلاش زیادی برای حضور در بازی‌های آسیایی دارند، اسکواش با قرار گیری در جمع چهار تیم برتر آسیا جواز حضور در رقابت‌های جاکارتا را از وزارت ورزش کسب کرد تا برای نخستین بار عازم بازی های آسیایی شود، اما هاکی چمنی ایران هیچ تلاشی برای حضور در این مسابقات نکرده است.

فدراسیون هاکی ایران تمام  تمرکز و سرمایه خود را بر روی هاکی داخل سالن گذاشته است و افتخاراتی چون سومی جهان را در کارنامه خود دارد اما باید دانست که این رشته جایگاهی در بازی های آسیایی و المپیک ندارد. اکثر کشورهای صاحب نام در بخش چمنی سرمایه گزاری کرده اند تا بتوانند در کسب مدال در رویدادهای مهم سهم داشته باشند اما فدراسیون هاکی ایران اصل را رها کرده و به فرع قضیه چسبیده است.

فدراسیون هاکی ایران در سال پیش رو هیچ رویداد بین المللی در برنامه خود نخواهد داشت، این شرایط بهترین موقعیت برای آماده سازی ملی‌پوشان برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که از دست رفت و باید دید که رییس فدراسیون در این چهار سال پیش رو می تواند برنامه و هدفی برای حضور در بازی های آسیایی 2022 طرح ریزی کند یا همچنان این رشته مسکوت خواهد ماند.

حمیدرضا بخارایی دبیر فدراسیون هاکی در گفت و گو با ایسنا، در مورد اعزام نشدن تیم ملی هاکی چمنی ایران به بازی های آسیایی گفت: برای جاکارتا اعزامی نخواهیم داشت. در سالی که گذشت جام جهانی داخل سان را داشتیم و تمام تمرکز خود را برای داخل سالن قرار دادیم. تمرینی در بخش چمن نداشتیم. چهار سال قبل سهمیه حضور در اینچئون را گرفته بودیم، اما به ما گفته شد که تنها رشته‌هایی که مدال آور باشد اعزام خواهند شد. ان شاء الله برای دوره ی بعدی بازی‌های آسیایی اگر بتوانیم سهمیه بگیریم می توانیم شرکت کنیم!

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون هاکی در بخش چمنی فعالیت زیادی ندارد اظهار کرد: در بخش چمنی ساکت و در حال سکون نیستیم. معمولا در مسابقات هاکی چمنی آسیا ضعیف تریم. ما در چهار سال گذشته در رده امیدها سوم شدیم، همچنین توانستیم جزو 12 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. اما در چهارسالی که گذشت بیشتر تمرکز ما روی هاکی سالنی بود. جام جهانی برای ما مهم است و توانستیم دراین مسابقات سوم شویم.

بخارایی در پاسخ به این سوال که لیگ چمنی را برگزار می کنید یا خیر گفت: دوره اول مسابقات هاکی 5 را در سال 95 برگزار کردیم، اما در سال 96 این مسابقات را نداشتیم. ان شا الله در این سال مسابقات را پیگیری خواهیم کرد. ما در سال 96 تمام تمرکزمان روی هاکی سالنی بود که در دو رویداد جام جهانی و جام ملت های آسیا حاضر شدیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها