بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۰۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
سارق جوان برای رسیدن به پول زیاد و در امان بودن از شکایت های طعمه هایش به سراغ توریست های سفر کرده به پایتخت می رفت و دست به کیف قاپی از آنها می زد.

تدبیر24»اوایل سال 97 بود که ماموران پلیس پایتخت در جریان کیف قاپی و سرقت از توریست هایی که به تهران سفر کرده بودند قرار گرفتند و تیمی از ماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده مامور شدند تا عامل این کیف قاپی ها را دستگیر کنند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به سراغ دروبین های مداربسته در هتل هایی که توریست های خارجی در آنجا هدف سرقت قرار گرفته بودند رفته و موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه دار شدند.

تیم پلیسی در این مرحله پی بردند که در این سرقت ها یک مسئول مهم کشور فرانسه، یکی از مسئولان شرکت هوآوی و هیوندا نیز هدف قرار گرفته اند و با توجه به حساس بودن پرونده ها تیم های پلیسی گشت های نامحسوس خود را در نزدیکی های محل سرقت آغاز کردند.

ماموران در ردیابی های پلیسی متوجه شدند سارق حرفه ای سرقت های خود را از آغاز روزهای تعطیلی نوروز با توجه به سفرهایی که از کشورهای خارجی به ایران شده آغاز کرده است.

کارآگاهان با ادامه سرقت ها در 30 تیم عملیاتی و سوار بر موتور گشت های پلیسی خود را برای دستگیری این سارق حرفه ای کلید زدند تا اینکه شامگاه شنبه 15 اردیبهشت ماه این کیف قاپ حرفه ای در نزدیکی میدان راه آهن شناسایی شد و در یک عملیات غافلگیرانه سارق سابقه دار دستگیر شد.

گفتگو با سارق جوان

حمید 30 ساله که سالها قبل به خاطر کیف قاپی به زندان افتاده ادعا می کند بخاطر احتیاجش دست به دزدی زده و توریست های خارجی بهترین طعمه برای سرقت هایش بوده است.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

کیف قاپی از توریست هایی که به تهران آمده بودند.

چه مدت است که دزدی می کنی؟

نزدیک به 3 ماه.

اعتیاد داری؟

نه

شنیدم مصرف مشروبات الکلی زیادی داری؟

زیاد که نه ولی بعضی اوقات می خورم.

چند توریست را هدف قرار دادی؟

6 نفر.

چطور آنها را شناسایی می کردی؟

در نزدیکی هتل ها به کمین می نشستم و زاغ زنی می کردم و زمانیکه یک توریست تنها می دیدم در فرصتی مناسب اقدام به سرقت کیف دستی شان می کردم.

چرا خارجی ها را هدف قرار می دادی؟

چون همراه شان ارز بود و چون مدت کوتاهی در ایران بودند دیگر فرصتی برای شکایت و پیگیری نداشتند به همین خاطر آنها را هدف قرار می دادم.

در کدام مناطق تهران دزدی می کردی؟

هتل های خیابان طالقانی و ویلا.

سابقه داری؟

یکبار به خاطر کیف قاپی دستگیر شدم.

چقدر پول به جیب زدی؟

حدود 15 میلیون تومان.

ولی در یک سرقت فقط 20 میلیون تومان پول به دست آوردی؟

نه.

وسایل سرقتی که کشف شده زیاد است و ارزش دارند؟

سکوت.

آزاد شوی دوباره دزدی می کنی؟

نه

بنا به این گزارش ، توریست های خارجی و مسئولان هتل هایی که مسافرانشان هدف سرقت های این جوان موتور سوار قرار گرفته اند برای پیگیری و دریافت وسایل سرقتی شان به اداره 18 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها