بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۰۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
در پایان قرن نوزدهم، عکاسی دردنیای هنر که برخی آن را جز هنر نمی دانستند سختی ودشواری های خاصی داشت.
تدبیر24»درفضای مجازی تصاویری از گران قیمت ترین عکس های دنیا دست به دست شده که در ادامه آنها را مشاهده می کنید.


17- طلوع ماه: اثر آنسل آدامز: ۶۰۹ هزار دلاراین عکس در سال ۱۹۴۱ گرفته شده است.



گران قیمت ترین تصاویر دنیا


16- اندی وارهول: اثر رابرت ماپلتورپ: ۶۴۳ هزار دلاراین عکس در سال ۱۹۸۷ گرفته شده است.



گران قیمت ترین تصاویر دنیا


15- نوازنده سیار – اوژن اتژه: ۶۸۶ هزار دلاراین عکس در سال ۱۹۶۹ گرفته شده است.



گران قیمت ترین تصاویر دنیا


14– «یک» اثر پیتر لیک: یک میلیون دلاراین عکس که به یک تابلوی امپرسیونیسم می‌ماند، کمی بعد از غروب از رودخانه‌ای در نیوهمپشایر گرفته شده است. علت گذاشتن نام «یک» روی این عکس این بود که عکاس حس می‌کرد یک فرصت واحد برای گرفتن عکس دارد و در عین حال حس تک بودن در آن موقعیت در دل طبیعت را داشت و تنها یک بار شاتر را فشرد.


گران قیمت ترین تصاویر دنیا


13- باز کردن گره، اثر «جف وال»: یک میلیون دلاراین عکس در سال ۱۹۹۴ به دست یک عکاسی کانادایی به نام جف وال گرفته شد و در سال ۲۰۰۶، با قیمت یک ملیون دلار فروخته شد.


گران قیمت ترین تصاویر دنیا

12- حلزون، اثر ادوارد وستون: یک میلیون و ۸۲ هزار دلاراین عکس در سال ۲۰۱۰ در نیویورک خریداری شد.



گران قیمت ترین تصاویر دنیا


11- دویما و فیل‌ها، اثر ریچارد اودون: یک میلیون و ۱۵۱ هزار دلاردویما یک مدل معروف آمریکا در دهه ۱۹۵۰ بود.این عکس در سال ۱۹۵۵ گرفته شد و در سال ۲۰۱۰ به مبلغ گفته شده، فروخته شد.


گران قیمت ترین تصاویر دنیا


10- دست‌های جورجیا اوکیف، اثر آلفرد اشتیگلیتز: این عکس از دست‌های جورجیا به مبلغ یک میلیون و ۴۷۰ زهار دلار فروخته شده است.


گران قیمت ترین تصاویر دنیا


۹- کرملین توبولسک، اثر دیمیتری مدودف: یک میلیون ۷۵۰ هزار دلاربله! منظورمان همان دیمیتری مدودف معروف است که در بین‌ سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور روسیه بود. این عکس در سال ۲۰۰۹ گرفته شده است.


گران قیمت ترین تصاویر دنیا



۸- روز سوم، اثر جف میچام: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلاراین عکس در ماه میلادی پیش (آوریل ۲۰۱۴) فروخته شد.جالب است بدانید که عکاس برای ثبت این عکس ۱۵ سال صبر کرد. ثبت چنین عکسی با این ترکیب رنگ جالب زرد و سرخ و نارنجی در چنین موقعیتی نوری اصلا آسان نبود. عکس در منطقه سیه‌رای شرقی گرفته شده است.


گران قیمت ترین تصاویر دنیا

۷- عکس ویلیام اچ بونی: دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلارعکاس این عکس نامشخص است، عکس در بین سال‌های ۱۸۷۹ تا ۱۸۸۰ گرفته شده است. ویلیام اچ بونی یک قهرمان مردمی بود. مردم او را به صورت مردی خوش‌تیپ، سریع مثل باد، حیله‌گر مثل روباه، با مهارت شلیک از اسلحه فوق‌العاده و یک یاغی متمرد تصور می‌کردند.

گران قیمت ترین تصاویر دنیا

۶- عکس بی‌نام، اثر سندی شرمن: دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلارسیندی در اواخر سال ۱۹۷۷مجموعه‌ای از عکس‌های سیاه‌وسفید(untitled film still), که در آن‌ها خود را به‌شکل زنان دهه پنجاه و شصت نشان می‌دهد تهیه کرد. او در واقع بازیگر عکس‌های خود است.
گران قیمت ترین تصاویر دنیا


۵- دریاچه -مهتاب- ادوارد استایکن: دو میلیون و ۹۲۸ هزار دلاراین عکس در سال ۱۹۰۴ گرفته شده است. عکاس این عکس رنگی را با شیوه خاصی قبل از معمول شدن عکاسی رنگی گرفته است، او به صورت دستی از صمغ حساس به نور برای ایجاد این عکس استفاده کرده است.

گران قیمت ترین تصاویر دنیا

۴- عکسی از داخل یک سوپرمارکت، آندره‌آس گورسکی: سه میلیون و ۳۴۶ هزار دلارترکیب رنگ‌های روشن و شیوه چینش اجناس، عکس را شبیه یک فرش دستباف کرده است. البته عکاس به صورت دیجیتال پرسپکتیو عکس را تغییر داده است.


گران قیمت ترین تصاویر دنیا


۳- گفتگوی نظامیان مرده، اثر جف وال: ۳ میلیون و ۶۶۵ هزار دلاراین عکس در سال ۱۹۹۲ گرفته شده است و البته یک عکس خبری نیست و یک فوتومونتاژ است، یعنی صحنه آماده شده و بازیگرانی به صحنه آورده شده‌اند و از آنها عکس گرفته شده است. عکاس بعد از سقوط شوروی و فراموش شدن قربانیان ارتش سرخ در جنگ افغانستان، تصمیم گرفت این عکس را بگیرد.

گران قیمت ترین تصاویر دنیا

۲- عکس بی‌نام، اثر سیندی شرمن: سه میلیون و ۸۹۰ هزار دلار

گران قیمت ترین تصاویر دنیا


۱- گران‌ترین عکس تاریخ: راین ۲، اثر آندره‌آس گورسکی: ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار دلاراین عکس در سال ۱۹۹۹ گرفته شد و در سال ۲۰۱۱ فروخته شد. عکس دارای جزئیات زیادی است و عکاس آن را شیوه خاصی چاپ کرده است. همچنین بعضی از حواشی عکس مثل رد پای یک سگ به شیوه دیجیتال پاک شده است. 

گران قیمت ترین تصاویر دنیا

برچسب ها: تدبیر24 ، تصاویر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها