بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
لبخند ایوانکا ترامپ در مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی در میان قتل عام مردم مظلوم فلسطین، جنجال زیادی در رسانه‌های اجتماعی به پا کرد.
تدبیر24»نشریه «پیپل» در مطلبی نوشت: «ایوانکا ترامپ»، دختر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و همسر او «جرد کوشنر» به دلیل جشن گرفتن مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی در میان تظاهرات خونین مردم فلسطین در نوار غزه، مورد انتقاد فراوانی واقع شدند.

 

 
 

در حالی که اعضای خانواده ترامپ در مراسم انتقال سفارت جدید آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی حضور داشتند، تظاهرات خونین غزه به شهادت و مجروح شدن فلسطینیان زیادی منجر شد. گزارشها حاکی از آن است که در این درگیری ها بیش از 60 تظاهرکننده فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 2700 نفر دیگر مجروح شدند.

 
 
اما در این میان افراد سرشناس و مقامات دولتی آمریکا به همراه کاربران رسانه های اجتماعی به انتقاد از این مسئله پرداختند. «چلسی هندلر»، کمدین آمریکایی در حساب توییتر خود نوشت: «من خوشحالم که ایوانکا و جرد با وجود مشغله های زیاد به نمایندگی از آمریکا در این مراسم شرکت کردند، درحالی که همزمان بیش از 50 فلسطینی کشته شدند.»

«استیو اشمیت»، استراتژیست جمهوری خواه در کمپین تبلیغاتی جان مک کین نیز با انتقاد از این دو نفر نوشت: «حضور کوشنر و ایوانکا ترامپ در مراسم افتتاح سفارت در قدس بی نظیر بود. آنها مشاوران رئیس جمهور هستند. آنها هیچ مسئولیت و هیچ جایگاهی ندارند که به نمایندگی از کشور ما صحبت کنند. ما در آمریکا شاهزاده و شاهزاده خانم نداریم.

نیویورک دیلی نیوز هم روز گذشته جلد مجله خود را به ترامپ و کوشنر اختصاص داد و به ترامپ به عنوان «غول کوچولوی بابا» اشاره کرد و نوشت: 55 نفر در غزه به خون کشیده شدند؛ اما در افتتاحیه سفارت جدید آمریکا لبخند از روی لبهای ایوانکا نیفتاد.

 

«دیوید برد»، بازیکن فوتبال کانادایی اعلام کرد: ایوانکا در طول قتل عام لبخند زد و جلد مجله نیویورک دیلی نیوز را به خود اختصاص داد!

 

«کنث راس»، وکیل سرشناس آمریکایی در این خصوص نوشت: ایوانکا همچنان در سفارت جدید آمریکا در قدس در حال لبخند زدن است؛ با وجود اینکه صهیونیستها 52 فلسطینی را در نوار غزه کشته‌اند.

 

سازمان «سیتیزنز فور اتیکز» مستقر در واشنگتن در پیامی نوشت: چرا ایوانکا ترامپ باید جزئی از این هیئت آمریکایی باشد، در حالی که مجوز دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را ندارد؟

 

«ایهان عمر»، سیاستمدار آمریکایی-سومالیایی اهل مینه سوتا نوشت: ایوانکا لبخند می زند، درحالی که خون خیابانهای زیر پایش را گرفته است. واقعا خواندن اخبار کشته و مجروح شدن فلسطینیان ناراحت کننده است.

«بیل مدن»، موسیقی دان آمریکایی در پیامی نوشت: 55 فلسطینی کشته و 1300 نفر شامل زنان و کودکان امروز در غزه زخمی شدند. شرارت ناخوشایند جرد کوشنر، ایوانکا ترامپ و کل رژیم جنایتکار ترامپ یادآور فاشیم است که در اواخر دهه 1930 در اروپا حاکم بود.

روز دوشنبه همزمان با افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی و روز نکبت (اشغال فلسطین بدست نیروهای رژیم صهیونیستی)، تظاهرات گسترده ای در نوار غزه از سوی فلسطینیان برگزار شد. در این تظاهرات بیش از 60 فلسطینی شهید و بیش از 2700 نفر زخمی شدند. آمریکا به جای محکوم کردن این درگیری ها، در اظهاراتی پوچ مدعی شده است که حماس مسئول این اقدامات خشونت آمیز در نوار غزه است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها