بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
در آینده‌ای نه چندان دور مجلس شورا شاهد انتخابات داخلی برای تعیین هیات رئیسه مجلس و در نهایت رئیس قوه مقننه خواهد بود.
تدبیر24»هیات رئیسه مجلس شورا به‌وسیله رأی مستقیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای یک دوره یک‌ساله انتخاب می‌شود و با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تکرار اعضای هیات رئیسه مجلس منع قانونی ندارد. رئیس مجلس، رئیس هیات رئیسه نیز می‌باشد. رئیس مجلس وظیفه اداره مجلس را به‌عهده دارد و در صورت حضور نداشتن وی در جلسه به ترتیب نواب اول و دوم رئیس عهده‌دار این سمت هستند. طبق آیین‌نامه‌های داخلی مجلس، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مرکب از رئیس، دو نایب‌رئیس، ۶ دبیر و سه ناظر می‌باشد. انتخاب رئیس با اکثریت مطلق آرای نمایندگان و انتخاب سایر اعضای هیات رئیسه جداگانه و با اکثریت نسبی استفراکسیون امید در این میان قصد دارد نسبت به دوره‌های گذشته با حضوری پررنگ ظاهر شود و در تمام سطوح هیات رئیسه مجلس کاندیداهایی را معرفی کند. این انتظار بحق مردم و رأی‌دهندگان است که نمایندگان و منتخبان‌ آنها حضوری فعال و موثر در مجلس داشته باشند و بر همین اساس فراکسیون امید تصمیم گرفت به دور از حاشیه‌ها به خواست مردم عمل کند و در مناصب تاثیرگذار مجلس حضور یابد. در حال حاضر یک اجماع منسجم در فراکسیون امید پیرامون جناب عارف به وجود آمده و به اتفاق همه نمایندگان این فراکسیون از وی به‌عنوان کاندیدای ریاست مجلس حمایت می‌‌کنند. البته این احتمال نیز وجود دارد که ساختار هیات رئیسه مجلس تغییر چندانی نکند، اما با صحبت‌هایی که پیرامون این موضوع مطرح شده است تغییر محسوسی در جایگاه ویژه جناب عارف نسبت به دوره‌های قبل دیده می‌شود که حکایت از حمایت بالای نمایندگان از رئیس فراکسیون امید دارد و البته انتخاب جناب عارف به‌عنوان رئیس مجلس می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در آینده مجلس داشته باشد. جناب عارف چهره‌ای شناخته شده و کاریزما در عرصه سیاسی هستند و ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد وحدت میان نیروهای اصلاح‌طلب و سازماندهی جریان‌های وابسته به این گفتمان را دارند. از این رو اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان اصلاح‌طلب و اعتدالگرای مجلس بر این باورند که حضور جناب عارف به‌عنوان رئیس مجلس می‌تواند آثار مثبتی در روند پیگیری مطالبات ملی و پیشبرد اهداف اصلاحات در جهت منافع ملی باشد. در دوره‌های قبل به‌دلیل حضور برخی از نمایندگان که به نام لیست امید وارد مجلس شده و برخلاف سیاست‌های فراکسیون رفتار کردند، تصویری ناهماهنگ از این فراکسیون در انظار عمومی به وجود آمد، اما با گذشت زمان این فراکسیون توانست با بازسازی بدنه خود و ایجاد ساختار تشکیلاتی نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت خود را تقویت کند و در این مدت توانست سیاستی هماهنگ را در موضوعات مختلف اتخاذ کند. در همین راستا فراکسیون امید در پی جلسات متعدد به این نتیجه رسید که با توجه به جایگاه ویژه جناب عارف در عرصه سیاسی کشور و با توجه به سوابق درخشان او در مسئولیت‌های مختلف در صورتی که جناب عارف به‌عنوان کاندیدای ریاست مجلس اعلام آمادگی کند، با تمام ظرفیت‌های موجود از وی برای تصدی مسئولیت ریاست قوه مقننه حمایت خواهد کرد.



محمدرضا بادامچی، نماینده مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها