بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال 94 مرحله اول نظام رتبه بندی معلمان آغاز شد، گفت: در این مرحله 740 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و به طور متوسط 340 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شد.
تدبیر24»در جلسه علنی امروز مجلس سوال روح‌الله بابایی صالح، نماینده بوئین زهرا از وزیر آموزش و پرورش در مورد دلیل عدم توجه به مطالبات معلمان و سند تحول بنیادین مطرح شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال نماینده بویین زهرا: قبل از مهرماه تکلیف طرح نظام رتبه بندی معلمان مشخص می شود/ ۷۴۰ هزار معلم تحت پوشش نظام رتبه بندی قرار گرفته اند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال 94 مرحله اول نظام رتبه بندی معلمان آغاز شد، گفت: در این مرحله 740 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و به طور متوسط 340 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شد.

 در نشست علنی امروز مجلس محمد بطحایی در پاسخ به سوال روح الله بابایی صالح، نماینده بویین زهرا گفت: در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه نمایندگان دولت را مکلف کرده اند تا طرحی برای نظام رتبه بندی معلمان آماده کنند تا طبق این طرح نظام پرداخت ها صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: در این زمینه پیش نویسی آماده و به شورای عالی آموزش ارسال شد و در آنجا ایراداتی گرفته شد که قرار است در دولت مورد بررسی قرار گیرد و پس از نهایی شدن در وزارت آموزش و پرورش برای بررسی در مجلس ارسال شود.

بطحایی اظهار داشت: امیدواریم که تا قبل از مهرماه تکلیف این موضوع را مشخص کنیم.

بطحایی در خصوص مطالبات معلمان حق التدریس هم گفت: مطالبات سال 95 معلمان حق التدریس در آبان 96 تسویه شد و مطالبات سال 96 معلمان اسفندماه سال 96 پرداخت شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در خصوص مطالبات معلمان حق التدریس آزاد هم باید هر سه ماه یکبار مطالبات آنها پرداخت می شد که با همت نمایندگان مجلس توانستیم مطالبات آنها را ماهیانه پرداخت کنیم و بنابراین پرداخت حق التدریسی های شاغل و آزاد اندکی بهبود یافته است.

بطحایی با بیان اینکه تاکنون 6 زیر نظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، عنوان کرد: انتظار می رود تا یک ماه آینده زیر نظام دیگر نیز تصویب شود تا تکلیف آموزش و پرورش برای اجرای این سند مشخص شود.

وی از ایجاد سامانه ای در این وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: نمایندگان می توانند با تلفن همراه خود نحوه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و میزان پیشرفت آن را دنبال کنند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداخت اضافه کار به معلمان هم گفت: در سال 95 تنها 4 تا 7 ماه اضافه کار به همکاران اداری پرداخت شد که در سال 96 پرداختی بین 10 تا 12 ماه بود و در 11 اداره کل 12 ماه اضافه کار پرداخت شد.

گفتنی است پس از طرح سوال توسط نماینده بوئین زهرا و ارائه توضیحات از سوی وزیر آموزش و پرورش، بابایی صالح خواستار به رای گذاشته شدن پاسخ‌های بطحایی شد که نمایندگان مجلس توضیحات ارائه شده توسط وزیر را قانع کننده دانستند و سوال مطرح شده را وارد ندانستند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها