بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۱۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
پس از انتخابات پارلمانی عراق، گفت و گو ها و رفت و آمدهای سیاسی برای شکل گیری ائتلاف حداکثری آغاز شد تا در مرحله نخست بتوان رییس جمهور را تعیین کرد و سپس فرآیند انتخاب نخست وزیر نهایی شود.

تدبیر24»گزارش اختصاصی شفقنا از منابع نزدیک به ائتلاف های چندگانه در عراق حاکی است:

الف – تاکنون (دو هفته نخست ماه مبارک رمضان)  هیچ ائتلافی نهایی نشده و صرفا نشست و برخاست های سیاسی به انجام رسیده است. حتی جلسات آقای صدر با آقای حکیم  یا اقای صدر با عبادی و جلسات آقای عامری و آقای مالکی با گروه ها ی دیگر و جلسات دو گروه اصلی کرد با گروه های دیگر عراقی نیز صرفا در حد نشست و برخاست سیاسی بوده و هیچ گونه موافقت و قطعیتی برای ائتلاف و تعیین نخست وزیر حاصل نشده است.  لذا این که به واقع ائتلاف حداکثری از کدام گروه ها تشکیل خواهد شد، هرگز شکل مشخص و معین شده ای ندارد و بستگی به توافقات دقیقه ۹۰ دارد.

ب – احتمال توافق آسان دور  از ذهن است. در شرایط فعلی دو دیدگاه درباره فرآیند انتخاب رییس جمهور و نخست وزیر غلبه دارد.  بر اساس این دو دیدگاه با توجه به نتایج حاصله از انتخابات  فرآیند انتخاب رییس جمهور نخست وزیر،  بسیار دشوار یا دشوار خواهد بود.

ج – در صورت موفقیت، فرآیند تعیین نخست وزیر حد اقل تا یک ماه دیگر یا بیشتر به طول خواهد انجامید.

د – اگر بخواهد از میان افراد فعلی در حکومت کسی انتخاب شود عبادی بیشترین شانس را دارد اما اصرار جدی به شخصیتی خارج از دایره فعلی قدرت وجود دارد و باید منتظر ماند.


برچسب ها: تدبیر24 ، نخست‌وزیر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها