بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۱۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
تدبیر24»امروزه با توسعه ی جوامع انسانی و افزایش نیاز به تامین غذا در حجم بالا، نیاز به مراکز تهیه غذا و آشپزخانه های صنعتی بیش از پیش احساس می شود. آشپزخانه صنعتی، محلی است که در آن غذا در تعداد بالا و با کیفیتی مناسب طبخ می شود تا نیاز غذایی یک مجموعه از مشتریان را برطف نماید. از آنجا که تهیه غذا یک موضوع بهداشتی است و با رضایت مصرف کننده رابطه ای تنگاتنگ دارد، برای آن استاندارد های مشخصی تعریف می شود. به همین ترتیب آشپزخانه های صنعتی نیز باید از استاندارد های مشخصی تبعیت کنند تا بتوانند به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشند.

در طراحی و بهره برداری از یک آشپزخانه صنعتی فاکتورهای بسیاری تاثیر گذار هستند. تجربیات موفق و ناموفق در حوزه ی اداره رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی، کارشناسان و مهندسین این حوزه را بر این داشته است که برای بهبود کار و جلو گیری از شکست های گذشته، استانداردها و قوانینی را طراحی و اجرا نمایند تا آشپزخانه های صنعتی با رعایت این استانداردها و الگوها بتوانند با کیفیت هرچه بیشتر به فعالیت های خود ادامه دهند. استاندارد آشپزخانه های صنعتی با توجه به نوع رستوران و خدمت رسانی آن متفاوت است. به عنوان مثال استاندارد آشپزخانه رستوران های سنتی با استاندارد آشپزخانه فست فود ها اندکی تفاوت دارد.

برخی از قوانین و استانداردها توسط متولیان حوزه ی بهداشت و سلامت به آشپزخانه های صنعتی اعمال می شود. این استانداردها باید ه طور کامل توسط آشپزخانه صنعتی اجرا شوند تا مجوز بهره برداری برای مجموعه صادر گردد. علاوه بر بحث بهداشت، اصول طراحی داخلی آشپزخانه، نحوه ی اجرای کف، دیواره ها و سقف، تمامی درب ها، پنجره ها و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی آشپزخانه همگی باید از یک استاندارد مشخص تبعیت نمایند. در ادامه توضیح کوتاهی در مورد این استاندارد ها و نحوه چیدمان داخلی آشپزخانه به شما ارائه می نماییم.

کف آشپزخانه های صنعتی همواره در معرض رطوبت قرار دارد و محل های مرطوب بهترین مکان برای رشد و نمو باکتری ها هستند. به همین منظور باید کف آشپزخانه ی صنعتی طوری طراحی شود که در آن درز ها و منافذ به حداقل برسند. به همین دلیل استفاده از برخی کفپوش های صنعتی یکپارچه و همچنین سرامیک های با ابعاد بزرگ در این مکان توصیه می شود. در ضمن اگر اجرای کف رستوران در اختیار شماست، باید آن را به صورت کاملا استاندارد عایق رطوبتی نمایید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی استاندارد دارای دیواره ها و سقفی عایق در برابر رطوبت هستند. تمامی دیواره ها، کف و همچنین سقف آشپزخانه صنعتی باید به راحتی قابل شستشو باشند.

اجرای تاسیسات مکانیکی (تهویه، فاضلاب، لوله کشی ها و ...) موضوع دیگری است که در استاندارد آشپزخانه های صنعتی به آن پرداخته می شود. تهویه آشپزخانه صنعتی باید به گونه ای باشد که همواره هوا در محیط جریان داشته باشد. همچنین هرگز نباید بوی غذا از آشپزخانه به سالن غذا خور مجموعه منتقل شود. تاسیسات آبرسانی و فاضلاب باید با توجه به نیاز و ظرفیت آشپزخانه طراحی شوند. طراحی این تاسیسات توسط کارشناسان و با توجه به استاندارد آشپزخانه صنعتی انجام می گیرد.

یکی دیگر از مهمترین اصولی که در طراحی تجهیزات آشپزخانه هتل مطرح می باشد، چیدمان استاندارد تجهیزات آشپزخانه و استفاده بهینه از آنها است. برای چیدمان تجهیزات مختلف آشپزخانه صنعتی الگوها و استاندارد های متنوعی ارائه شده است که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند. از جمله این چیدمان ها می توان به الگوی چیدمان جزیره ای، الگوی چیدمان ، منطقه ای و یا چیدمان بر اساس ارگونومی و راحتی کارکنان اشاره نمود. در تمامی این الگوها فاکتورهایی نظیر راحتی کار آشپزها، مصرف انرژی حداقل، ابعاد داخلی آشپزخانه و خدماتی که قرار است به مشتریان ارائه شود، نقش دارند. کارشناسان طراحی آشپزخانه صنعتی با توجه به استانداردهای موجود و همچنین فاکتورهایی که به آنها اشاره شد کار طراحی آشپزخانه صنعتی را در بهینه ترین حالت انجام می دهند.

گروه صنعتی آشپزخانه آپادانا با سابقه ی قابل توجه در زمینه مشاوره و اجرای آشپزخانه های صنعتی و راه اندازی رستوران به خوبی می تواند با توجه به استاندارد های روز در زمینه طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی، خدمات مشاوره، اجرا و پشتیبانی خود را به شما عزیزان ارائه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خدمت رسانی این مجموعه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها