بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 15
کد خبر: ۱۱۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
پارسایی:
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان تنها دولت را در بروز نوسانات اقتصادی مقصر دانست، گفت که منابع ملی ایجاب می‌کند که واقعیات کتمان نشود و به مردم گفته شود.

تدبیر24»بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به نظر من دولت در آن بخشی مقصر است که نمی‌آید واقعیات را به مردم بگوید در حالیکه هر جا چالشی است و می‌دانند که باعث بی‌ثباتی ارزی می‌شود باید آن را به جامعه معرفی کنند در واقع یا دولت باید مسئولیت این امر را بپذیرد که با خودش است و یا اگر قدرت‌های فراقانونی و موازی هستند که این کار را انجام می‌دهند با مردم شفاف صحبت کند تا مردم بدانند در چه شرایطی هستیم. منافع ملی ایجاب می‌کند این حرف‌ها گفته شود و واقعیات کتمان نشود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در شعارهایی که در جریان اعتراضات مطرح می‌شود کل نظام زیر سوال می‌رود، افزود: اگر دولت خودش در بسیاری از موارد تصمیم‌گیر نیست یا دخالت‌هایی در کار وزارت خارجه می‌شود باید اینها را به مردم بگوید تا حداقل مردم به اندازه مسئولیت دولت از او انتظار داشته باشند. اگر هم خودش سیاستگذار است و اختیار تام دارد باید همین توضیح را به مردم بدهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: یکی از احتمالات مطروحه نقش نهادهای موازی است بخصوص با توجه به تجربه‌ای که ما در دی ماه داشتیم و اعتراضاتی که از مشهد شروع شد که عامل آن هم مشخص بود اما به هر حال این اقدام خطرناکی است که نه دولت آقای روحانی بلکه نظام را تهدید می‌کند بنابراین اگر کسانی پشت این سناریو قرار دارند به خودشان بیایند.

وی با بیان اینکه مجلس هم در وضعیت آشفته بازار ارز و بی‌ثباتی اقتصادی مقصر است، تصریح کرد: وقتی لوایح چهارگانه که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی آنها را تایید کرده در مجلس به آن شکل مورد مخالفت قرار می‌گیرد و علیه آن پارچه‌نویسی می‌شود و نهایتا هم دو ماه به عقب می‌افتد در اینجا می‌توان نقش مجلس را جستجو کرد، ما همان روز شاهد افزایش قیمت سکه و ارز بودیم.

پارسایی ادامه داد: می‌گویند برجام چه کرد، شاید از حیث سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی به خاطر همین نگرانی‌هایی که دیگران به وجود آوردند خیلی تاثیرگذار نبود اما حداقل ارزش پول ملی ثابت بود یا نوسانات غیرمخصوصی داشت ولی از روزی که برجام تهدید شد چه از خارج و چه از سوی مخالفان داخلی شاهد افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و درآمد مردم بودیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه تورم به وجود آمده به همه اقشار مردم فشار وارد می‌کند، تاکید کرد: نمی‌توان تنها دولت را در این جریان مقصر دانست. اگر به دولت اختیار کامل می‌دادیم و در کارش دخالت نمی‌کردیم و پیشنهادات دولت را در مجلس مسکوت نمی‌گذاشتیم، آن وقت می‌توانستیم دولت را پاسخگو بدانیم اما در این شرایط همه مقصر هستند.

برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها